نماز جمعه در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن بسیار کارآمد است/ همایش بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه باید مورد اهمیت مسئولان قرار گیرد/ جوانان برای آینده شغلی خود از مراکز فنی و حرفه‌ای استقبال ویژه‌ای داشته باشند

امام جمعه دماوند با تأکید براینکه نماز جمعه در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن بسیار کارآمد است و همایش بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه باید مورد اهمیت مسئولان قرار گیرد، گفت: جوانان برای آینده شغلی خود باید از مراکز فنی و حرفه‌ای استقبال ویژه‌ای داشته باشند.
به گزارش پایگاه خبری تاررود، حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم فتاح دماوندی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر دماوند ضمن گرامیداشت پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه در جمع مردم، اظهار کرد: نماز جمعه در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن بسیار کارآمد است که باید قدر آن را بندانیم و یکی از برترین ابتکارات جهان اسلام است.
وی افزود: در شهرستان دماوند هم از اوایل انقلاب اسلامی نماز جمعه با شکوه فراوانی در این خانه خدا اقامه شده است و لازم می‌باشد، در اینجا از شما همه مردم متدین و انقلابی، اعضای ستاد نماز جمعه، امامان جمعه سال‌های گذشته تقدیر و تشکر کنم.
امام جمعه دماوند در ادامه با اشاره به اهمیت بقاع متبرکه و امامزادگان بیان کرد: باید از وجود بقاع متبرکه و امامزادگان در ترویج اسلام و ارتباط پیدا کردن مردم با اهل بیت (ع)، احیاء مذهب تشییع استفاده‌های فراوانی شود.
فتاح دماوندی گفت: بقاع و بارگاه امامزادگان باید هم از نظر ظاهری مناسب باشد و برنامه‌های فرهنگی متنوعی در آنها برگزار شد.
وی اضافه کرد: همچنین همایش بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه با اهمیت ویژه‌ای که دارند باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد؛ چراکه مقام معظم رهبری تأکید دارند این‌گونه اماکن مذهبی باید به قطب فرهنگی تبدل شوند.
امام جمعه دماوند خاطرنشان کرد: مذهب تشییع به برکت ورود فرزندان اهل‌بیت (ع) نصیب مردم کشور شده است و این بقاع متبرکه و امامزادگان باعث شدند که ما شیعه بشویم.
فتاح دماوندی ادامه داد: ما در شهرستان دماوند توفیق خدمتگزاری به امامزادگان متعددی از جمله هاشم (ع) را داریم که این بقعه متبرکه یکی از برجسته‌ترین آنها در این شهرستان می‌باشد.
وی گفت: خوشبختانه امسال همچون سال‌های گذشته برگزاری همایش بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه در امامزاده هاشم (ع) شهرستان دماوند نصیب مردم این منطقه با همت اداره اوقاف و امور خیریه شده است.
امام جمعه دماوند در ادامه ضمن گرامیداشت هفته ملی کارآفرینی بیان کرد: در حال حاضر مراکز فنی حرفه‌ای وابسته به اداره کار، تعاون، رفاه و امور اجتماعی مهارت‌های فراوانی را به جویندگان شغل آموزش می‌دهد.
فتاح دماوندی گفت: همچنین در شهرستان دماوند با توجه به وجود دو مرکز فنی و حرفه‌ای مهارت‌های فراوانی برای خواهران و براداران وجود دارد و آموزش‌هایی داده می‌شود و مدرک معتبری جهت ورود به بازار کار و تولید و اشتغال صادر می‌گردد.
وی تصریح کرد: جوانان باید از این مراکز استقبال ویژه‌ای داشته باشند و حرفه‌های مورد با توجه به آینده شغلی خود را در مراکز فنی حرفه‌ای فراگیرد.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن