نمایشگاه «خط و نقوش اسلامی» در فرهنگسرای کوثر دماوند گشایش یافت/ تعدادی از این آثار هنری وقف حسینیه‌های محلات شهر دماوند شد+تصاویر

با رونمایی از ۶۰ اثر هنری، نمایشگاه «خط و نقوش اسلامی» در فرهنگسرای کوثر شهر دماوند گشایش یافت.

به گزارش تاررود، نمایشگاه خط و نقوش اسلامی ایرانی کاری از گروه هنری اسپیرال با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان شهرستان دماوند با حمایت شهرداری و شورای اسلامی شهر دماوند، انجمن هنرهای تجسمی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند افتتاح شد.

در این نمایشگاه ۶۰ تابلوی نقاشی خطوط اسپیرال با تکنیک رنگ روغن، آکریلیک روی بوم و … به نمایش گذاشته شده است و موضوع بسیاری از تابلوها آیات قرآنی و نقوش اسلامی می‌باشد.

این آثار هنری به نمایش گذاشته شده با تلاش بانوان هنرمند «پروانه رازقی»، «زهرا تاجیک»، «طیبه اکبری»، «سمانه محمد باقری»، «مریم کریمی»، «مینا کریمی»، «نسرتن ملکی» و «شیما طاولی» از اعضای گروه هنری اسپیرال در شهرستان دماوند به ثبت رسید که تعدادی از آنها وقف حسینیه‌های محلات شهر دماوند شده است.

گفتنی است اسپیرال به خطوط مدوری گفته می‌شود که از یک نقطه آغاز شده و به صورت مارپیچ تداوم می‌یابند؛ بکارگیری وسیع این خطوط در جای جای نگاره، چه به صورت کامل و چه به شکل قوس‌های کوچک، بیانگر تاکید هنرمند در شهادت دادن به وجود یگانه هستی است.

همچنین علاقه‌مندان جهت بازدید از نمایشگاه می‌توانند از ۳۰ بهمن‌ماه الی ۱۰ اسفندماه سال جاری از ساعات ۹ صبح تا ۱۸ به فرهنگسرای کوثر شهر دماوند مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن