نمایشگاه کتاب در هنرستان زینبیه شهر دماوند گشایش یافت/ ۱۰ نویسنده فعال در شهرستان دماوند تجلیل شدند

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، نمایشگاه کتاب در هنرستان زینبیه شهر دماوند با حضور جمعی از مسئولان و نویسندگان گشایش یافت.
به گزارش تاررود، حجت الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی امام جمعه شهرستان دماوند در این مراسم اظهار کرد: ما مدت کوتاهی در این دنیا زندگی می‌کنیم و بهترین کار برای باقی گذاشتن اثر نیکو نوشتن کتاب است.
وی خطاب به دانش‌آموزان بیان کرد: نویسندگی کاری ارزشمند است و باید این را در نظر داشته باشید که همه شما دانش‌آموزان می‌توانید مولف شوید و نباید از نوشتن بهراسید که این امر با زحمت و برنامه‌ریزی امکان‌پذیر است.
امام جمعه شهرستان دماوند گفت: امیدواریم با تلاش هرچه بیشتر هر سال شاهد انتشار و رونمایی از کتاب دانش‌آموزان و دانشجویان در این شهرستان باشیم.
*فعالیت بیش از ۱۵ نویسنده فرهنگی در شهرستان دماوند
همچنین در ادامه این مراسم مهرداد پورفتحی، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند اظهار داشت: این نمایشگاه با همکاری اداره آموزش و پرورش و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد و بیش از سه هزار و ۵۰۰ جلد کتاب در رده‌های سنی مختلف و با مضامین متفاوت ارائه شده است.
وی افزود: یکی از وظایف اداره آموزش و پرورش ترویج فرهنگ کتابخوانی و داستان نویسی است که باید به آن بپردازیم؛ از این رو این نمایشگاه با ۵۰ درصد تخفیف به مدت یک هفته دایر است و افراد علاقمند می‌توانند از آن استفاده کنند.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند ادامه داد: خوشبختانه ما در شهرستان دماوند نویسندگان خوبی داریم که کتاب‌های آنها در بهترین دانشگاه‌ها تدریس می‌شود، اما تعداد نویسندگان فرهنگی در شهرستان دماوند بیش از ۱۵ نفر است که در زمینه کودک و دانشگاهی اقدام به نگارش کردند.
پورفتحی از برپایی کلاس‌های داستان نویسی در فرهنگسرای کوثر به عنوان یکی از اقدامات موثر برای علاقمندان در این زمینه خبر داد.
وی عنوان کرد: ۸۰ درصد از جمعیت جهان را که کشورهای در حال توسعه تشکیل می‌دهند که سهم آنها از کتابخوانی کمتر ۳۰ درصد است؛ در حالی که کشورهای توسعه‌یافته بیش از ۸۰ درصد به کتاب و کتابخوانی می‌پردازند.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند اذعان کرد: با وجود اینکه در جامعه امروز کتاب جای خود را به فضای مجازی داده است اما هیچ چیز مانند کتاب ماندگار نیست.
گفتنی است که در پایان این مراسم از ۱۰ نفر از نویسندگان شهرستان دماوند تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن