نگهداری از ۱۲۲ معلول ذهنی بالای ۱۵ سال در مرکز توانبخشی فرشتگان رودهن/ حضور ۱۸ معلول ذهنی و جسمی مجهول‌الهویت در مرکز توانبخشی فرشتگان رودهن

مسئول فنی مرکز توانبخشی فرشتگان رودهن از نگهداری ۱۲۲ نفر معلول ذهنی بالای ۱۵ سال و حضور ۱۸ معلول ذهنی و جسمی مجهول‌الهویت در این مرکز خبر داد .
به گزارش پایگاه خبری تاررود، مهدیه ابراهیمی با اشاره به فعالیت مرکز توانبخشی فرشتگان منطقه مهرآباد رودهن اظهار کرد: این مرکز در سال ۷۸ تأسیس شده است و به نگهداری معلولان ذهنی و بعضاً جسمی، به صورت شبانه‌روزی می‌پردازد.
وی افزود: مرکز توانبخشی فرشتگان، دارای ظرفیت نگهداری ۱۷۰ نفر می‌باشد و هم‌اکنون،۱۲۲ معلول ذهنی بالای ۱۵ سال در آن نگه‌داری می‌شوند.
مسئول فنی مرکز توانبخشی فرشتگان رودهن ادامه داد: بیشتر افراد تحت پوشش در این مرکز، از تربیت‌پذیری پایینی برخوردارند و تنها ۱۰ نفر از این افراد آموزش‌پذیر هستند، اما با استفاده از آموزش دو نفر از مربیان، به اموری چون چرم‌دوزی، گلیم‌بافی، شبه قالی، قلم‌زنی و نمد دوزی می‌پردازند.
ابراهیمی خاطرنشان کرد: این فعالیت‌ها جنبه درآمد زایی ندارد و تنها به‌عنوان سرگرمی و آموزش موردتوجه قرار می‌گیرد، اما فعالیت هنری این افراد در نمایشگاه‌های مختلف اعم از هفته بهزیستی و میلاد امام حسن (ع)، در معرض نمایش قرار می‌گیرند.
وی تصریح کرد: در حال حاضر مرکز توانبخشی معلولان فرشتگان، با تعداد ۴۰ نیروی انسانی به تفکیک ۲۷ نیروی غیرتخصصی و ۱۳ نیروی تخصصی اعم از متخصص مغز و اعصاب، پزشک عمومی، گفتار درمان، فیزیوتراپ و روانشناس، اقدام به ارائه خدمت به معلولان حاضر در مرکز می‌نماید.
مسئول فنی مرکز توانبخشی فرشتگان رودهن گفت: این مرکز به‌صورت خصوصی به فعالیت می‌پردازد و بخشی از تأمین هزینه‌های آن، توسط یارانه بهزیستی و بخشی نیز توسط خانواده صورت می‌گیرد.
ابراهیمی از حضور ۱۸ معلول ذهنی و جسمی مجهول‌الهویت در مرکز توان‌بخشی معلولان فرشتگان مهرآباد خبر داد و توضیح داد: علاوه بر معلولان ذهنی بومی شهرستان دماوند، این مرکز پذیرای سایر افراد از مناطق مختلف نیز می‌باشد.
گفتنی است در دومین روز از هفته بهزیستی، فرماندار شهرستان دماوند به همراه جمعی از مسئولان، از مرکز توانبخشی فرشتگان رودهن بازدید کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن