نگهداری از ۱۸ معلول جسمی مجهول‌الهویت در مرکز توانبخشی فرشتگان رودهن/ ۱۲۱ معلول ذهنی و حرکتی تحت پوشش این مرکز توانبخشی قرار دارند

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند با اشاره به نگهداری از ۱۸ معلول جسمی مجهول‌الهویت در مرکز توانبخشی فرشتگان رودهن، گفت: در حال حاضر تعداد ۱۲۱ معلول ذهنی و حرکتی پسر در این مرکز نگهداری می‌شوند.
به گزارش تاررود، حسین بی‌نیاز  با اشاره به بازدید جمعی از مسئولان از مرکز نگهداری مرکز توانبخشی فرشتگان رودهن اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۱۲۱ معلول ذهنی و حرکتی پسر در این مرکز نگهداری می‌شوند.
وی افزود: تعداد ۱۸ نفر از توانخواهان این مرکز مجهول الهویت هستند و برخی خانواده‌ها نیز به دلایلی کمتر به سراغ آنها می‌آیند.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند ادامه داد: مجوز مرکز نگهداری معلولان فرشتگان رودهن و پروانه فعالیت آن از سوی سازمان بهزیستی استان تهران صادر شده و فعالیت آن تحت نظارت این نهاد می‌باشد.
بی‌نیاز در خصوص نحوه پذیرش افراد در این مرکز گفت: توانخواهان پیش از ورود به مرکز فرشتگان حتماً باید مورد واکسینه هپاتیت، ایدز و بیماری‌های انگلی قرار بگیرند و در صورت تأیید سلامت پذیرش می‌شوند.
وی اضافه کرد: همچنین همه‌ساله پیش از شروع فصل سرما واکسن آنفولانزا به توانخواهان مرکز نگهداری معلولان فرشتگان تزریق می‌شود.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند تصریح کرد: در بازدید قبلی از این مرکز کادر توانبخشی کامل نبود که خوشبختانه در حال حاضر نیروهای تخصصی و غیرتخصصی در این مرکز به ارائه خدمات می‌پردازند.؛ همچنین همه توانخواهان مورد ارزیابی کمیسیون تعیین نوع و شدت معلولیت قرار گرفته و دارای پرونده توانبخشی هستند.
بی نیاز با اشاره به اینکه معلولان این مرکز تربیت‌پذیر و آموزش‌پذیر سطح پایین و دارای بهره هوشی کمتر از ۶۰ هستند خاطرنشان کرد: این افراد اکثراً به دلیل تشنج دارو مصرف می‌کنند و هزینه‌های درمان آنها برعهده مرکز است که با برآوردهای صورت گرفته این امر در هر دوره بیش از سه میلیون تومان به صورت دو هفته یک‌بار هزینه در بردارد.
وی در خصوص تأمین مالی هزینه معلولان مرکز نگهداری معلولان فرشتگان رودهن اذعان داشت: معلولان مجهول‌الهویت در این مرکز از یارانه سازمان بهزیستی استفاده می‌کنند و سایر افراد مقداری از سهم بهزیستی و سهمی نیز از یارانه دولتی دریافت می‌کنند؛ در واقع می‌توان گفت که قسمت اعظم شهریه این افراد بر عهده سازمان بهزیستی استان تهران و بخش کمتری از طریق خانواده‌ها تامین می‌شود.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند از حضور کارشناسانی در زمینه گفتار درمانی، کار درمانی، فیزیوتراپی، روانشناسی، ورزش، تغذیه، موسیقی درمانی و سایر موارد در مرکز نگهداری معلولان فرشتگان در شهر رودهن خبر داد.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند با توجه به بازدید مسئولان شهرستان دماوند و شهر رودهن از این مرکز بیان کرد: مسئولان نظر مساعدی در خصوص خدمات این مرکز داشتند و قول مساعدی در جهت بازدید پرسنل شهرداری و شورای شهر رودهن و رفع مشکلات موجود به ویژه رسیدگی به مشکلات مادریاران داده‌اند.
وی تأکید کرد: تجهیز پارک و فضای بیرونی و آسفالت محوطه در جهت استفاده بهتر توانخواهان از جمله مواردی است که در این بازدید مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.
گفتنی است که علاوه بر بازدید مسئولان از مرکز نگهداری معلولان فرشتگان شهر رودهن، بازدیدی نیز از گروه همیار زنان سرپرست خانوار بهار نارنج در این شهر که تحت نظارت اداره بهزیستی قرار دارد نیز به عمل آمد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن