هزینه تولید سیب بی‌نظیر دماوند بیش از قیمت فروش است/ اگر به داد کشاورزان دماوندی نرسید، زمین‌های کشاورزی به ویلای خوش‌نشینان تبدیل می‌شود

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم دماوند و فیروزکوه با تحقق شعار سال سیب بی‌نظیر دماوند که برند بین المللی است تولید کردند، گفت: چه شده که هزینه تولید بیش از قیمت فروش است، چه کسی باید پاسخگوی وضع موجود باشد.
به گزارش تاررود، قاسم میرزایی نیکو در نشست علنی مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس گفت: مردم دماوند و فیروزکوه با تحقق شعار سال سیب بی‌نظیر دماوند که برند بین المللی است تولید کردند اما چه شده که هزینه تولید بیش از قیمت فروش است، چه کسی باید پاسخگوی وضع موجود باشد.
نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزرای جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت باید فکر اساسی برای چرخه تولید کنند، افزود: برای رسیدن به چرخه تولید هیچ راهی وجود ندارد مگر ایجاد ارتباط با کشورهای مختلف و توسعه صادرات محصولات، اگر به داد کشاورزان این منطقه نرسند این زمین‌ها به ویلای خوش نشینان تبدیل می‌شود.
وی در تذکری به وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: قرار بود برای وضعیت معلمان حق‌التدریس فکری شود لذا چرا ۱۸۰۰ ساعت حق‌التدریس در سال گذشته به ۴ ساعت تقلیل پیدا کرده است، آیا این فکر کردن است؟ گوش شنوا کجاست.
*کوچکترین تغییری برای رسیدگی به هزینه‌های کمربندی شمال دماوند نشده است/ دوربرگردان رودهن، مهرآباد، اسفبار و حادثه خیز است/ روستاهای دماوند و فیروزکوه با دمای زیر ۳۰ درجه از نعمت گاز بی‌بهره هستند
میرزایی نیکو ضمن تشکر از دستورات متعدد آخوندی، وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: کوچکترین تغییری برای رسیدگی به هزینه‌های کمربندی شمال دماوند نشده است و وضعیت دوربرگردان رودهن، مهرآباد، اسفبار و حادثه خیز است که علیرغم تأکیدات و تأیید هزینه‌ها با توجه به اینکه به سمت فصل سرما پیش می‌رویم هیچ اقدامی صورت نگرفته است.
وی با بیان اینکه گاز با هزینه‌های زیاد از دماوند به لاریجان به هزار واسطه انتقال یافت، افزود: دستور مساعدت حداکثری و دستورهای دیگر زنگنه همچنان باقی مانده و اقدامی صورت نگرفته است. در روستاهای دماوند و فیروزکوه با دمای زیر ۳۰ درجه در حالی که لوله گاز از آنجا عبور می‌کند، بی‌بهره از گاز هستند.
عضو کمیسیون شوراهای و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در تذکری به مسئولان وزارت نیروی بی‌وزیر تصریح کرد: روستاهای بالای سد به ویژه روستای سلمون بدون خدمات به ویژه گاز با مرگ دست و پنجه نرم کنند، قرار بود که سد احداث شود که وضعیت این روستا بهبود یابد اما باید گفت که انتقال آب سد به پایین دست بدون توجه به خواسته‌های شهرستان فیروزکوه و تأمین خواسته‌های آنها خوابی خوش است چرا که مردم وظیفه خود را تشخیص می‌دهند.
منبع: خانه ملت
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن