همایش اعضا هیات امناء مساجد شرق استان تهران برگزار شد

همایش اعضا هیات امنا مساجد شرق استان تهران با حضور حدود ۲۰۰ نفر از اعضا امناء مساجد شهرستان‌های دماوند، پردیس و فیروزکوه برگزار شد.

به گزارش تاررود، حجت‌الاسلام‌والمسلمین جمال هادیان، رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد شرق استان تهران در حاشیه این همایش، در گفتگویی اظهار داشت.: امنا مساجد نقش کلیدی در مساجد دارند و به عنوان بازوان اجرایی ائمه جماعات محسوب می‌شوند.

وی افزود: جایگاه مساجد در کشور بر کسی پوشیده نیست و امروز مسجد مهم‌ترین نقش را در مقابله با توطئه‌های دشمن ایفا می‌کند، که همه ما به عنوان دست‌اندرکاران این سنگر مستحکم باید سعی کنیم، تا اهداف مقدس مسجد بیش از پیش محقق شود.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد شرق استان تهران اضافه کرد: باید در مساجد تمهیداتی فراهم شود، تا شاهد حضور بیش از پیش جوانان باشیم.

همچنین در این همایش، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی نوری، معاون جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد طی سخنانی گفت: جوانان باید در کف مسجد دیده شوند، در میدان باشند، حضور آن‌ها مشهود باشد و ما تأکید داریم، که امنا حتماً در حلقه‌های خود، از جوانان استفاده کنند.

وی اضافه کرد: باید مسئولیت به جوانان در مساجد بدهیم، جوان را در امور مسجد مشارکت دهیم، او باید احساس کند که دیده می‌شود و در مسجد سهم دارد.

معاون جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان این که دشمنان جوانان را به آتش زدن تشویق می‌کنند و می گویند تصاویرتان را برای ما بفرستید، تا تمام دنیا ببینند، گفت: ما در مساجد نیز باید کاری کنیم، تا جوان دیده شود، جای خودنمایی و عرض اندام داشته باشد، جوان باید فکر و اندیشه و طرح خود را به مساجد بیاورد و شنیده شود.

نوری با بیان اینکه ممکن است، ۵۰ درصد طرح‌ها و ایده‌های جوانان که در مساجد مطرح می‌شود، نیز غلط باشد، گفت: غلط باشد، ایرادی ندارد، باید تمام توجهات خود را به جوانان معطوف کنیم.

وی با تأکید بر حفظ کرامت خادمان مسجد، افزود: همسران و فرزندان خادمان مساجد باید به پدران خود افتخار کنند، در این مسیر باید اوضاع اقتصادی خادمان بهتر شود، تا می‌توانید به خادمان رسیدگی کرده و او را راضی کنید.

منبع: مهر

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن