همایش جستاری در حرفه وکالت در دانشگاه آزاد دماوند برگزار شد

همایش جستاری در حرفه وکالت با حضور وکلا دادگستری، ریاست دادگستری، اساتید و دانشجویان حقوق در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند برگزار شد.

به گزارش تاررود، در ابتدای این همایش مجتبی صدیق دماوندی، مسئول کانون بسیج حقوقدانان دماوند و مدرس دانشگاه ضمن خیرمقدم، به بیان حساسیت‌های جذابیت حرفه وکالت برای دانشجویان حقوق پرداخت و اظهار کرد: در همایش جستاری در حرفه وکالت مطالبی عنوان می‌شود که در هیچ کلاس درسی مطرح نیست.

وی افزود: یکی از علل آسیب‌های فراسوی حرفه وکالت این است که در دروس دانشگاه به آنها پرداخته نمی‌شود.

مسئول کانون بسیج حقوقدانان دماوند سهم زیادی از به روز شدن اطلاعات وکلا را در اجرای این نوع همایش‌ها ارزیابی عنوان کرد و گفت: تاکنون همایش‌های موفق و مؤثری را برگزار کرده‌ایم که همه توفیقات آن به لحاظ همراهی صنف وکلا، قضات و حقوقدانان و دانشجویان حقوق بوده است.

صدیق دماوندی توجه دانشگاه به جنبه‌های حرفه‌ای وکالت را مؤثر در انتخاب واقع بینانه حرفه وکالت توسط دانشجویان حقوق دانست.

همچنین در ادامه این همایش محمود حبیبی، وکیل پایه یک دادگستری و عضو هیئت علمی دانشگاه با مهم ارزیابی کردن جایگاه وکیل در دعاوی به استقلال کانون پرداخته و با اشاره به تاریخچه مبسوط از استقلال کانون وکلا، وکیل مستقل را در دادگاه مستقل رمز اقامه عدالت خواندند و آن را مطلوب و ارزشمند برشمردند.

وی استقلال وکلا را مؤثر در کاهش آسیب‌های اجتماعی دانسته و بر اهتمام وکلا بر استقلال کانون وکلا تأکید کردند.

میترا ضرابی، وکیل پایه یک دادگستری و عضو هیئت علمی دانشگاه در این همایش، ضمن تبریک هفته وکیل، بر لزوم تخصصی شدن حرفه وکالت تأکید کرد و افزود: وکلا باید از حق دفاع کنند و نه به هر قیمتی از موکل خود دفاع نمایند.

وی تخصصی کار کردن وکلا را مؤثر بر دفاع مطلوب عنوان کرد و گفت: علم حقوق بسیار گسترده است؛ همچنین تخصصی کار کردن در حرفه وکالت بسیار مطلوب‌تر می‌باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن