همایش شکوه مقاومت بسیجیان شهرستان دماوند برگزار شد+تصاویر

در سالروز تشکیل بسیج مستضعفان، تجمع بزرگ بسیجیان شهرستان دماوند تحت عنوان شکوه مقاومت با حضور گسترده فرماندهان و بسیجیان این شهرستان در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) گیلاوند برگزار شد.
به گزارش تاررود، روح الله عرب، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان دماوند در تجمع بزرگ بسیجیان شهرستان دماوند اظهار کرد: پنجم آذر مصادف با سالروز تشکیل بسیج مستضعفان است و به همین دلیل ما گرد هم آمدیم تا با آرمان‌های امام راحل تجدید بیعت کرده و به رهبر خود لبیک بگوییم که ما بسیجیان تا خون در رگ ماست پا در رکاب ولایت ایستاده ایم.
وی افزود: بسیح به عنوان موتور محرک انقلاب در تمام ماموریت‌ها سربلند بیرون آمده است و ما در رکاب مقام عظمای ولایت خواهیم بود تا زمانی که پرچم مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران با دستان ایشان به صاحب اصلی تحویل داده شود.
همچنین در ادامه این مراسم، سرهنگ عبدالرضا زنگنه، معاون هماهنگ کننده سپاه سیدالشهدا استان تهران در تعریف لغوی بسیج اظهار کرد: «ب» بسیج به معنای بصیرت است و بزرگترین بصیر دنیا حضرت ابوالفصل(ع) است.
وی افزود: به گفته حضرت علی(ع) کسی نمی‌تواند قرآن را حمل کند مگر افرادی که دارای بصیرت و صبر هستند.
معاون هماهنگ کننده سپاه سیدالشهدا استان تهران با بیان اینکه بصیرت انواع مختلف دارد گفت: دشمن شناسی یکی از انواع بصیرت است و اگر دشمن را نشناسیم بدون شک ضربه خواهیم خورد.
*بسیاری از افراد در واقعه فتنه ۸۸ به دلیل نداشتن بصیرت مردود شدند
زنگنه بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در خصوص فتنه ۸۸ فرمودند که بسیاری از افرادی که انقلابی بوده و نقشی در انقلاب داشتند در این هنگام مردود شدند چون بصیرت نداشتند.
وی ادامه داد: «س» بسیج به معنای سلوک و تزکیه است و در تزکیه بحث تربیتی وجود دارد که حلقه‌های صالحین بسیج نیز در این زمره قرار دارد.
معاون هماهنگ کننده سپاه سیدالشهدا استان تهران اضافه کرد:«ی» بسیج به معنای یاری رهبر در همه عرصه‌ها اعم از امر به معروف، علمی و تربیتی و غیره است و هر کسی نمی‌تواند یاری دهنده باشد.
زنگنه عنوان کرد:«ج» به معنای جهاد است که تمامی عرصه‌های علمی، مقاومتی، جهاد کبیر و سبک زندگی اسلامی را در بر می‌گیرد.
وی جهاد را بر دو نوع کبیر و صغیر تعریف نموده و تصریح کرد: کشور ما در جنگ هشت ساله و پس از آن بسیجیان و مردم شهید پرور نشان دادند که در جهاد اکبر کم نگذاشتند.
معاون هماهنگ کننده سپاه سیدالشهدا استان تهران اذعان داشت: علاوه بر این، جهاد بر دو نوع جنگ سخت و نرم تقسیم می‌شود که جنگ سخت جنگ مرزهاست ولی جنگ نرم جنگ مغزها می‌باشد.
زنگنه اعتقادات را عامل پیروزی کشور ما در جنگ هشت ساله دانست و گفت: این اعتقادات ما بود که موجب پیروزی در جنگ هشت ساله شد وگرنه دشمن از ما مجهزتر بود اما با یک الله اکبر ما هزاران عراقی در جبهه‌ها تسلیم شدند.
وی اظهار داشت: در جهاد سخت تاکتیک‌ها محدود است اما در جنگ نرم نامحدود و پیچیده است؛ همچنین در جنگ سخت کشته شدگان مهجورند اما در جنگ نرم منفورند.
معاون هماهنگ کننده سپاه سیدالشهدا استان تهران ادامه داد: یکی دیگر از تفاوت‌های جنگ نرم و سخت در این است که در جنگ سخت دشمن را می‌توان دید اما در نرم سخت نمی‌توان دشمن را مشاهده کرد و بنابر این بسیجی باید هشیار باشد.
* هلاکت ۷۰ هزار داعشی به پشتوانه نظام جمهوری اسلامی، بسیجیان و شهدای مدافع حرم بود
زنگنه خاطرنشان کرد: دشمن قرار بود ۳۰ سال در خاورمیانه بماند و افرادی به عنوان گروه داعش بر عراق و شام حکومت کنند اما مشتی زندانی و ارازل و اوباش بودند و ۷۰ هزار داعشی فقط در عراق به پشتوانه نظام جمهوری اسلامی، بسیجیان و شهدای مدافع حرم کشته شدند.
وی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب عمل این افراد را به مثابه فرعون زمان خواندند و فرمودند که داعشیان از بین می‌روند و در این راستا سردار سلیمانی گفتند که ما کمتر از سه ماه به داعش خاتمه می‌دهیم.
معاون هماهنگ کننده سپاه سیدالشهدا استان تهران با استناد بر فرمایش مقام معظم رهبری بیان کرد: ایشان فرمودند که اگر ما روبروی داعشیان در سوریه و عراق نمی‌ایستادیم الان باید در کشور با آنها می‌جنگیدیم زیرا برنامه‌ریزی دشمن برای ایران بود و می‌گفتند که ۸۰ میلیون جمعیت ایرانی را سر می‌بریم اما غافل از اینکه «خدا هست در اندیشه ما» و امنیت و عزت امروز ما مرهون امام راحل، شهدا، مقام معظم رهبری و بسیجیان است که همیشه پای دین ایستاده‌اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن