همایش پیاده‌روی بانوان در شهرستان دماوند برگزار شد+تصاویر

به مناسبت سالگرد ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س)، همایش پیاده‌روی بانوان در شهرستان دماوند از میدان معلم تا اداره ورزش و جوانان این شهرستان برگزار شد.

به گزارش تاررود، شاهرخ جهانشاهی در همایش پیاده‌روی بانوان شهرستان دماوند اظهار کرد: بیش از ۷۰ سال است که ورزش در کشور ما به سمت تخصصی و قهرمانی پیش رفته است اما با توجه به صنعتی شدن و عدم تحرک در جامعه، اهمیت ورزش‌های همگانی دوچندان شده است.

وی افزود: انجام ورزش‌های همگانی ازجمله پیاده‌روی نیاز به بودجه و امکانات خاصی ندارد بنا براین بوجه به آن باید با همکاری نهادهای مربوط در جامعه فرهنگ‌سازی شود زیرا در صورت کم‌توجهی، افراد در سنین بالا دچار امراض مختلفی خواهند شد.

معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری شهرستان دماوند با اشاره به تحلیف شوراهای اسلامی شهر و روستا بیان کرد: امیدواریم که باهمت شهرداری‌ها و شوراهای جدید زمینه فعالیت هرچه بیشتر در خصوص ورزش‌های همگانی در این شهرستان فراهم شود.

همچنین امید قمی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند با توجه به اهمیت ورزش‌های همگانی اظهار داشت: یکی از اصول و معیارهای ارتقای جامعه توجه به ورزش‌های همگانی است و تغییراتی در خصوص چیدمان هیئت‌های همگانی از برنامه‌های ما در این نهاد است.

وی ادامه داد: مراسم پیاده‌روی که امروز شاهد آن بودیم با حضور ۲۵۰ نفر از بانوان شهرستان دماوند و به همت اداره ورزش و جوانان، هیئت ورزش‌های همگانی، شهرداری، شورای شهر و امور بانوان فرمانداری این شهرستان انجام شد و نقش مهمی در ایجاد نشاط در بین این افراد داشته است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به افزایش آسیب‌های اجتماعی در کشور و شبکه‌های مجازی تخریب‌کننده بنیان خانواده، بهترین جایگزین در این خصوص روی آوردن به ورزش است و در این راستا در طول یک سال گذشته شاهد افزایش ۶۰ درصدی جشنواره‌های ورزشی در سطح شهرستان بودیم.

قمی از برنامه‌ریزی‌هایی در خصوص برگزاری مراسم پیاده‌روی خانواده با همکاری صداوسیما تحت عنوان صبح و نشاط در شهرستان دماوند خبر داد و گفت: در صورت تأمین هزینه از سوی شهرداری‌ها برگزاری پیاده روی خانوادگی در این شهرستان در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی آموزش خانواده به‌ویژه مادران را در خصوص اهمیت ورزش از ضروریات دانست و تأکید کرد: ما در حال حاضر ورزش‌های متعددی ازجمله کوهنوردی با بیشترین جمعیت درزمینهٔ همگانی در سطح شهرستان داریم که با آموزش مادران قطعاً شاهد ترغیب سایر افراد خانواده نیز می‌باشیم.

در پایان ذاکر صادقی کیا رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دماوند ضمن بزرگداشت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه (س) تصریح کرد: بهترین الگو برای خانواده‌ها، پیامبر مکرم اسلام و پس از آن اهل‌بیت ایشان هستند که خداوند در سوره کوثر نیز به وجود ایشان ازجمله حضرت فاطمه (س) پرداخته است.

وی اضافه کرد: خداوند ازدواج را مایه آسایش افراد قرار داده است و با توجه به افزایش آسیب‌های اجتماعی در جامعه امروز، اهمیت ازدواج بیشتر موردتوجه قرار می‌گیرد. گفتنی است که این مراسم با مداحی و مرثیه‌خوانی و همچنین اهدای جوایز قرعه‌کشی همراه بود.

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن