همایش کارآفرینی، اشتغال و مهارت‌آموزی در شهرستان دماوند برگزار شد

همایش کارآفرینی، اشتغال و مهارت‌آموزی در شهرستان دماوند با حضور جمعی از مسئولان و کارآموزان مراکز فنی و ‌حرفه‌ای در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد شهر رودهن برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری تاررود، قاسم میرزایی‌نیکو نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی در این همایش اظهار کرد: باوجود فعالیت بیش ازهزار بنگاه کوچک و بزرگ در شهرستان دماوند، آموزش منابع انسانی از ضروریات است.
وی افزود: آنچه که در دنیا موجب پیشرفت می‌شود، ایجاد خلاقیت و به‌کارگیری آن در راستای تولید و بازاریابی مناسب است، به‌این‌ترتیب اگر بتوانیم با استفاده از خلاقیت خود در حوزه مهارت، آموزش و فناوری تولیدی منحصربه‌فرد داشته باشیم می‌توانیم راهگشای بسیاری از مشکلات باشیم.
نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی از انجام مراحل بیمه مربیان خبر داد و گفت: امیدواریم این موضوع هر چه سریع‌تر در دستور کار قرار بگیرد.
*نخستین سایت آزمون‌ الکترونیک فنی و حرفه‌ای در شرق استان تهران راه‌اندازی می‌شود
همچنین در ادامه این همایش، مجید تهرانیان رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای استان تهران اظهار داشت: همه‌ساله گردهمایی‌هایی در خصوص اهمیت فنی و حرفه‌ای در کشور برگزار می‌شود و امروز نیز شاهد برگزاری این همایش به همت آموزشگاههای آزاد سازمان فنی و حرفه‌ای شهرستان دماوند بودیم.
وی با اشاره به تقدیر از مهارت آموختگان در این همایش اظهار داشت: در این مراسم توجه به بحث مهارت و کار گوشزد می‌شود و امیدواریم نگاه مسئولان به این موضوع با حمایت بیشتری همراه باشد.
رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای استان تهران توضیح داد: در حال حاضر مهم‌ترین برنامه کشور اجرای طرح کارورزی در حوزه اشتغال است که بر این اساس، افراد دارای مدرک لیسانس و دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها با ثبت‌نام در سایت کارورزی، توسط پذیرندگانی به محیط کار دعوت می‌شوند و پس از آن در همان مکان مشغول به کار می‌شوند.
تهرانیان توضیح داد: دولت در راستای حمایت از این طرح اقدام به ارائه طرح حمایتی بیمه کرده است و تا مدتی پس از جذب افراد، یک‌سوم از حقوق آن‌ها را نیز پرداخت می‌کند.
*۴۰ هزار نفر در سامانه کاروزی ثبت‌نام کردند
وی افزود: در طی ۱۰ روز گذشته در استان تهران بیش از ۴۰ هزار نفر در این سامانه ثبت‌نام کردند؛ اما باوجود سهمیه هفت هزار و ۵۰۰ نفری در استان، امیدواریم با توجه به استقبال افراد شاهد افزایش میزان سهمیه در این خصوص باشیم.
رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای استان تهران از رونمایی طرحی جدید در سازمان فنی و حرفه‌ای این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این طرح تحت عنوان مهارت‌های کوتاه‌مدت به آموزش مهارت‌ها به‌ویژه برای دانش‌آموزان در طول یک تا ۲۰ جلسه می‌کند و چیزی بالغ‌بر ۵۰۰ برنامه استاندارد با همکاری سازمان آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است.
تهرانیان ادامه داد: همچنین راه‌اندازی مراکز آزمون‌های الکترونیک از دیگر برنامه‌های ما است که در هفته آینده شاهد راه‌اندازی این مرکز در شهر پردیس خواهیم بود و امیدواریم با تغییر آزمون‌ها از تئوری به الکترونیک، شاهد بازدهی بیشتری در این حوزه باشیم.
وی در خصوص فروش محصولات تولیدی توضیح داد: ما موظف به ارائه آموزش به افراد متقاضی هستیم و زمینه فروش این اقلام باید با همکاری وزارت صنایع، اتحادیه‌ها و نهادهای مربوط فراهم شود.
رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای استان تهران خاطرنشان کرد: متأسفانه یکی از معضلاتی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم، دخالت مؤسسات تولیدکننده و عرضه‌کننده‌ای است که در راستای تبلیغ محصول خود اقدام به برگزاری همایش‌هایی تحت عنوان کارگاه‌های آموزشی بدون داشتن مجوزهای لازم می‌کنند؛ این در حالی است با هماهنگی دادستان تهران، این قبیل همایش‌ها جرم تلقی می‌شود و با برخورد قانونی مواجه خواهند شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن