واحدهای اقتصادی و تولیدی در روستاها از تسهیلات اشتغال بانک سینا، پست بانک و پارسیان استفاده کنند

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری تهران گفت: افرادی که دارای واحدهای اقتصادی و تولیدی در روستاها دارند می‌توانند از تسهیلات بانکی با سود ۸ درصد توسط بانک سینا، پست بانک و پارسیان استفاده کنند.
به گزارش تاررود، رحیم سلیمانی‌راد در نشست هماهنگی دهیاران روستاهای بخش مرکزی دماوند و بخش رودهن که به منظور رفع مشکلات در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، به یکی از اقدامات مؤثر دولت تدبیر و امید در بخش توسعه روستاها اشاره و اظهار کرد: ارائه لایحه مالیات بر ارزش افزوده، اقدامی مؤثر در جهت رشد و تعالی روستاها است و اعتباراتی که از این بخش پرداخت می‌شود در سطح کشور ۲ تا ۴ برابر و در استان تهران نسبت به ۶ ماه گذشته ۳۰ برابر شده است.
وی ادامه داد: این مهم علاوه بر داشتن یک فرصت مناسب جهت استفاده در توسعه روستایی، می‌تواند یک تهدید نیز باشد زیرا اگر خوب عمل نشود این فرصت را از دست خواهند داد و باید اعتبارات را در موضوعاتی استفاده کنند که اولویت دارد.
سلیمانی‌راد با اشاره به تدوین سه جلد کتاب به همت ۲۰ نفر از دهیاران استان، گفت: یکی از این کتاب‌ها در خصوص معرفی ۱۰۰ کارآفرین برتر با شاخصه‌های مشخص در حوزه روستایی مثل کشاورزی، صنعت و صنایع‌دستی است.
این مقام مسئول تصریح کرد: دومین کتاب در خصوص حوزه گردشگری با معرفی ۳۰ روستا به عنوان روستای برتر در این حوزه در مرحله نخست و سومین کتاب یک روستا یک محصول با هدف معرفی محصولات ۳۰ روستا به عنوان یک برند به چاپ رسیده است.
همچنین علی شیوا، معاون امور فنی و عمرانی فرماندار شهرستان دماوند در ادامه این جلسه بیان کرد: نبود زیر ساخت‌های لازم فقط به روستاها اختصاص ندارد و این مشکل در شهرها نیز وجود دارد و بنابراین رفع مشکلات زیر ساختی باید از شهرها شروع شود.
معاون امور فنی و عمرانی فرماندار دماوند در خصوص طرح هادی تصریح کرد: طرح هادی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ابلاغ شده است و دهیاران موظف به انجام آن هستند اما باید گفت در صورت برطرف شدن مشکل زیرساخت و طرح هادی ۹۰ درصد مشکلات مرتفع خواهد شد.
همچنین در این جلسه مشکلات روستاهای بخش مرکزی دماوند و بخش رودهن توسط دهیاران مطرح شد که از مهم‌ترین آن می‌توان به طرح هادی، نبود آب شرب مناسب و مشکل گازرسانی اشاره کرد.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر ۱۰۰ هزار نفر در ۴۵ کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است. این شهرستان از شمال با استان مازندران، از شرق با شهرستان فیروزکوه، از جنوب با استان سمنان و از غرب با شهرستان شمیرانات و تهران همسایه است که این شهر از ۲ بخش مرکزی و رودهن تشکیل می‌شود.
منبع: ایرنا
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن