واردات تخم‌مرغ در شرف اجراست/ بیش از ۸۰ درصد از نهاده‌های دامی طیور از طریق واردات تامین می‌شود

مسئول بازرسی اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند با بیان اینکه واردات تخم‌مرغ در شرف اجراست گفت: بیش از ۸۰ درصد از نهاده‌های دامی دامی طیور از طریق واردات تامین می‌شود.
به گزارش تاررود، علی یزدان‌پرست در خصوص افزایش قیمت تخم‌مرغ اظهار کرد: عوامل متعددی در رابطه با افزایش قیمت تخم‌مرغ دخیل هستند و مهم‌ترین عامل در این خصوص تامین مواد اولیه جهت تغذیه می‌باشد.
وی افزود: نوسانات بازار ارز نیز باعث افزایش قیمت نهاده‌های دامی شده است، با توجه به اینکه بیش از ۸۰ درصد از نهاده‌های دامی دامی طیور از طریق واردات تامین می‌شود و همچنین تنش در بازار ارز سریعا باعث افزایش قیمت اقلام می‌شود.
مسئول بازرسی اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند ادامه داد: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و افزایش متابولیسم بدن، افزایش مصرف پروتئین به صورت سرانه را خواهیم داشت و از جهت سهل‌الوصول بودن در مصرف، تخم‌مرغ اولین محصولی است که مصرف سرانه آن افزایش چشم‌گیری دارد.
یزدان‌پرست خاطرنشان کرد: عدم توازن در تولید موجب شده که گاها استان‌هایی که کمترین جمعیت را دارد بیشترین میزان تولید میزان و استان‌های پرجمعیت کمترین میزان تولید را داشته باشند و این امر موجب عدم توازن در عرضه و تقاضا می‌شود.
وی تاکید کرد: شرایط روانی جامعه نسبت به کمبود عرضه سریعا باعث افزایش قیمت می‌گردد، همچنین در فصل سرد سال مهاجرت پرندگان از سیبری به سمت مناطق گرمسیری باعث افزایش بیماری‌های طیور می‌شود که به واحدهای تولیدی تخم‌مرغ تاثیر گذاشته و موجب افت شدید تولید تخم‌مرغ می‌شود.
مسئول بازرسی اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند اظهار داشت: در این رابطه برنامه‌ریزی‌هایی مبنی بر واردات تخم‌مرغ انجام شده که در شرف اجراست.
یزدان‌پرست گفت: در حال حاضر قیمت تخم‌مرغ باید از سوی اتاق اصناف و اتحادیه مواد پروتئینی به روز اعلام شود، اما امروز قیمت یک شانه تخم‌مرغ ۱۶ هزار تومان بوده است.
به گفته مسئول بازرسی اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند، دو کارخانه مرغ تخم‌گذار در این شهرستان وجود دارد که یکی غیرفعال و دیگری به دلیل جلوگیری از آنفولانزای مرغی، ظرفیت‌های فعال آن در قرنطینه قرار دارد.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن