واگذاری روستای زلزله‌زده قلمه ذهاب به سپاه بسیج مقاومت شهرستان دماوند/ در حال حاضر کمکی از سوی ستاد مدیریت بحران شهرستان دماوند برای روستای قلمه ذهاب ارسال نشده است/ ارسال ۱۵ خودرو سبک و سنگین حاوی اقلام مورد نیاز اولیه توسط سپاه شهرستان دماوند

فرمانده سپاه بسیج مقاومت شهرستان دماوند از واگذاری روستای زلزله‌زده قلمه ذهاب به سپاه بسیج مقاومت این شهرستان خبر داد و گفت: در حال حاضر کمکی از سوی ستاد مدیریت بحران شهرستان دماوند برای روستای قلمه ذهاب دریافت نشده است.
به گزارش تاررود، روح‌الله عرب در نشست خبری با خبرنگاران ضمن ابراز تأسف و همدردی با زلزله‌زدگان غرب کشور اظهار کرد: با وقوع این اتفاق دلخراش قلب مردم ایران آکنده از اندوه شد و ما عرض تسلیت به هموطنان عزیز داریم.
وی افزود: با توجه به تقسیم‌بندی صورت گرفته در سطح کلان کشوری در راستای خدمت‌رسانی به این مناطق، شهرهای آسیب دیده به نیروهای نظامی ارتش و روستاها به سپاه واگذار شد؛ به این ترتیب مجموعه ۶ روستا به سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران واگذار گردید.
فرمانده سپاه بسیج مقاومت شهرستان دماوند از تخریب ۸۰ تا ۱۰۰ درصدی روستاهای آسیب‌دیده خبر داد و بیان کرد: در این خصوص روستای قلمه ذهاب به ناحیه سپاه بسیج شهرستان دماوند واگذار شد که این روستا ۷۵ خانوار و بالغ‌بر ۳۰۰ نفر جمعیت دارد.
عرب ادامه داد: خوشبختانه سپاه شهرستان دماوند در این روستا ورود پیدا کرده و سپاه شهرستان‌های فیروزکوه و پردیس به عنوان معین شهرستان دماوند حضور دارند.
وی عنوان کرد: در راستای انجام وظایف، مقداری اقلام اولیه با هدف خدمت‌رسانی بالغ‌بر دو کامیون و به طور کلی ۱۵ دستگاه خودرو اعم از سبک و سنگین از سوی سپاه ناحیه دماوند به این روستا ارسال شد.
فرمانده سپاه بسیج مقاومت شهرستان دماوند اظهار داشت: در مرحله اول اسکان موقت خانواده‌ها در چادر، انجام برق‌کشی با همت اداره برق و بسیجیان و پاسداران شهرستان دماوند، رفع مشکل آبرسانی و وصل شریان اصلی آب شرب به روستای قلمه ذهاب انجام شد.
عرب اضافه کرد: در وهله اول اعزام تیم ۱۰ نفره و ۶ پاسدار در راستای ارائه خدمت به مردم زلزله‌زده صورت گرفت و می‌توان گفت که خدمت‌رسانی بسیجیان و پاسداران شهرستان دماوند در این روستا متفاوت با روستاهای مجاور است که این امر جای بسی خرسندی دارد.
وی عنوان کرد: در مرحله دوم بهسازی و بازسازی منازل زلزله‌زدگان مد نظر قرار دارد که نیازمند ورود افراد خیر با هدف کمک‌رسانی نقدی می‌باشد، اما هم‌اکنون با اولویت‌بندی نیازها، گوشت قرمز، برنج و حبوبات در رأس نیازها قرار دارد؛ هرچند که بسیج عشایری کمک بسیاری در این خصوص انجام داد.
فرمانده سپاه بسیج مقاومت شهرستان دماوند گفت: همچنین یک دستگاه ماشین به ارزش ریالی هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در خصوص انتقال برق به چادرها و تأمین گرمایش خریداری و ارسال شد.
عرب از ارسال یک دستگاه ایسوزو حاوی نان به این روستا خبر داد و خاطرنشان کرد: تأمین یک کامیون آرد برای طبخ نان در روستای قلمه ذهاب از دیگر فعالیت‌های انجام شده توسط سپاه شهرستان دماوند بود.
وی بیان کرد: همچنین احداث آشپزخانه مرکزی توسط سپاه سیدالشهدا (ع) از دیگر موارد انجام شده است که در هر وعده یک‌هزار و ۵۰۰ پرس غذا طبخ و در میان آسیب‌دیدگان توزیع می‌شود.
فرمانده سپاه بسیج مقاومت شهرستان دماوند از برپایی نشست ستاد بحران در این شهرستان خبر داد و عنوان کرد: ارتش و سپاه با ورود به مناطق زلزله‌زده اقدام به بازسازی این مناطق می‌کنند، جمعیت هلال‌احمر، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها نیز خدمات بسیاری ارائه دادند؛ اما هنوز کمکی از سوی شهرستان دماوند به طور خاص برای روستای قلمه ذهاب دریافت نکردیم.
عرب ادامه داد: با این وجود مقرر شد تا نشستی به صورت مجدد برگزار شود تا با برنامه‌ریزی دقیق‌تر منابع و امکانات شهرستان به صورت تجمیع به این روستا ارسال شود.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن