واگذاری مراکز خدماتی اداره بهزستی شهرستان دماوند به بخش غیردولتی/ ایجاد یک مهد کودک غیردولتی روستایی در منطقه جابان دماوند

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند از واگذاری مراکز خدماتی اداره بهزستی به بخش غیردولتی و ایجاد یک مهد کودک غیردولتی روستایی در منطقه جابان در این راستا خبر داد.

به گزارش تاررود، حسین بی‌نیاز در نشست علمی و کاربردی معاونان امور اجتماعی بهزیستی شهرستان‌های استان تهران با حضور مسئولان استانی، با توجه به عملکرد این نهاد در شهرستان دماوند اظهار کرد: یکی از اموری که بسیار موردتوجه ما قرار گرفته است، رضایت‌مندی ارباب‌رجوع از طریق روان‌سازی و کیفی سازی خدمات می‌باشد.

وی افزود: در این راستا سعی ما بر کیفی‌سازی خدمات و در مرحله بعد کمیت‌ها است که شامل گسترش و توسعه مراکز غیردولتی و دولتی باهدف افزایش ضریب خدمات در شهرستان می‌باشد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند ادامه داد: با توجه به پتانسیل بالای شهرستان دماوند از نظر موقعیت اجتماعی و آب و هوایی و همچنین افزایش آسیب‌های اجتماعی، قابلیت انجام برخی مسئولیت‌ها و همکاری با مجموعه‌های غیردولتی در آن دیده می‌شود و ما در این خصوص اعلام آمادگی می‌کنیم.

بی‌نیاز از راه‌اندازی اورژانس اجتماعی به‌عنوان یکی از فعالیت‌های مهم در شهرستان دماوند نام برد و خاطرنشان کرد: با توجه به تعامل خوبی که با حوزه قوه قضاییه به وجود آمده است که در موارد قضایی نیز ورود می‌کنیم و این موضوع بیانگر افزایش خدمات اداره بهزیستی می‌باشد.

وی در خصوص واگذاری مراکز به بخش غیردولتی تصریح کرد: با توجه به برخی کمبودها در این مراکز توانستیم از فضاهای خالی شهرستان دماوند در راستای انجام وظایف سازمانی استفاده کرده و به‌عنوان نمونه اقدام به ایجاد یک مهد کودک روستایی در جابان کردیم.

نشست علمی و کاربردی معاونان امور اجتماعی بهزیستی شهرستان‌های استان تهران

*افتتاح ۱۰ مرکز اورژانس اجتماعی استان تهران در هفته دولت/ تهیه اطلس آسیب‌های اجتماعی در شهرستان‌های استان تهران در درستور کار است

همچنین در ادامه این نشست احمد خاکی، معاون امور اجتماعی اداره بهزیستی استان تهران اظهار کرد: تمامی کشورهای دنیا به سمت الکترونیکی شدن پیش می‌روند و مسلماً کشور ما نیز در این مسیر حرکت می‌کند، اما داشتن اطلاعات دیجیتالی از موضوعات بسیار مهم در این زمینه است.

وی افزود: در واقع هدف از برگزاری این نشست ایجاد وحدت در اجرای دستورالعمل‌های جدید سازمان بهزیستی در زمینهٔ آسیب‌های اجتماعی، کودکان، نوجوانان، مراکز شبه خانواده و بررسی مسائل و مشکلات شهرستان‌های استان تهران است.

معاون امور اجتماعی اداره بهزیستی استان تهران تأکید کرد: در حال حاضر تعداد یک هزار و ۸۰۰ نفر فرزند در مراکز دولتی و غیردولتی وجود دارند که علاوه بر این حدود ۴۰۰ نفر نوزاد زیر دو سال نیز در شیرخوارگاه‌ها نگهداری می‌شوند.

خاکی ادامه داد: در واقع دو مرکز و چهار شیرخوارگاه به نگهداری از کودکان می‌پردازند که بهزیستی یارانه‌ای را در این خصوص برای آنها در نظر گرفته است، اما نکته قابل‌توجه، واگذاری مراکز دولتی به غیردولتی است که در این راستا در طول یک سال گذشته ۱۴ مرکز دولتی به غیردولتی واگذار شد و یکی از آنها در شهرستان دماوند دایر است.

وی در خصوص مراکز شبه خانواده نیز تصریح کرد: ما در واقع به دنبال کاهش تعداد کودکان در این مراکز هستیم و خوشبختانه در طول یک سال گذشته میانگین نگهداری فرزندان از ۲۶ به ۱۶ درصد رسیده است، به‌این‌ترتیب طرح ۱۸۰۰ امداد بگیر را در سطح استان تهران در دستور کار قرار دادیم.

معاون امور اجتماعی اداره بهزیستی استان تهران در این مورد گفت: ما با راه‌اندازی طرحی در دستور کار اقدام به واگذاری فرزندان به متقاضیان باهدف نگهداری از آنها می‌کنیم و آنها در این خصوص می‌توانند از یارانه هزینه نگهداری بهره‌مند شوند که خوشبختانه شاهد رشد ۳۵ درصدی در این خصوص در استان تهران بودیم.

خاکی اضافه کرد: متأسفانه مشکل اصلی ما در این خصوص، تمایل خانواده‌ها به فرزند خواندگی نوزادان شیرخوار دختر است و ما به ازای هر ۱۰۰ نوزاد دختر تعداد یک دختر و در قبال هر ۱۴ پسر یک نوزاد پسر داریم، به هر صورت با افتتاح سامان دیجتیال در این خصوص در طول هفته دولت، متقاضیان می‌توانند به‌صورت دیجیتال به این موضوع بپردازند.

وی از افتتاح ۱۰ مرکز اورژانس اجتماعی در هفته دولت خبر داد و تصریح کرد: ما به دنبال تهیه اطلس آسیب‌های اجتماعی در همه شهرستان‌های استان تهران هستیم که این امر در شهرهای ملارد و پیشوا اجرا شده و تا پایان سال در سایر شهرستان‌ها نیز انجام می‌شود.

معاون امور اجتماعی اداره بهزیستی استان تهران اضافه کرد: توسعه مهدکودک‌ها نیز از دیگر دغدغه‌های ما است چرا که در سطح استان تهران تنها ۴۵ هزار نفر در مراکز دولتی و مجاز نگهداری می‌شوند، بنا بر این ما در تسهیل در صدور مجوز به مهدهای کودک سعی در آموزش فرزندان در مراکز دارای مجوز هستیم.

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن