واگذاری ۱۸ هکتار از اراضی روستای وادان دماوند در اختیار جوانان توسط بنیاد مسکن/ ۱۶۰ خانه فرسوده در روستای وادان نیازمند نوسازی می‌باشد

دهیار روستای وادان از واگذاری ۱۸ هکتار از اراضی این روستای واقع در بخش مرکزی شهرستان دماوند در اختیار جوانان توسط بنیاد مسکن خبر داد و گفت: ۱۶۰ خانه فرسوده در روستای وادان نیازمند نوسازی می‌باشد.

به گزارش پایگاه خبری تاررود، میثم پازوکی اظهار کرد: در حال حاضر ۱۸ هکتار از اراضی روستای وادان توسط بنیاد مسکن در اختیار جوانان قرار دارد و قیمت اولیه آن، ۶۶ هزار تومان به ازای هر مترمربع است.

وی افزود: متأسفانه جوانان این روستا توان پرداخت این مبلغ را ندارند و این در حالی است که در چند ماه اخیر شاهد افرایش ۲۰ هزارتومانی در این خصوص بوده‌ایم و قیمت نهایی زمین‌ها به ۸۸ هزار تومان به ازای هر مترمربع رسیده است.

دهیار روستای وادان در خصوص قطعه‌بندی این زمین‌ها اضافه کرد: متأسفانه معابر به‌صورت نامشخص است و هزینه مربوط به قطعات شیب‌دار و آب، برق و گاز نیز باید توسط متقاضی پرداخت شود که این موضوع برای جوانان قدری مشکل‌ساز است.

پازوکی گفت: تاکنون در این خصوص چندین نشست با رئیس بنیاد مسکن شهرستان دماوند برگزار کردیم و نظر وی بر کارشناسی زمین و قیمت‌گذاری شده است.

وی بیان کرد: متقاضیان موظف‌اند ظرف مدت ۱۸ ماه مجوز ساخت این زمین‌ها را تهیه کرده و اقدام به ساخت کنند و تا پنج سال نیز حق خرید و فروش آن را ندارند.

دهیار روستای وادان خاطرنشان کرد: افرادی که موفق به دریافت زمین در داخل بافت روستاها می‌شوند، می‌توانند از تسهیلات مقاوم‌سازی، نوسازی و بهسازی با سود چهار درصد و شرایط پرداخت خوب بهره‌مند شوند.

پازوکی ادامه داد: با وجود اینکه در این خصوص باز پرداخت این تسهیلات اندک است اما هزینه ساخت بالا است؛ به‌خصوص در مورد زمین‌هایی که با قیمت ۲۰ میلیون تومانخریداری شده است.

وی در خصوص فرسودگی بافت خانه‌های روستایی بیان کرد: با توجه به حضور ۳۰۰ الی ۴۰۰ خانوار در این روستا، حدود ۱۶۰ خانه فرسوده به شمار می‌آید و مردم می‌توانند با دریافت این تسهیلات، اقدام به مقاوم‌سازی و یا نوسازی بافت فرسوده کنند.

دهیار روستای وادان تصریح کرد: تسهیلات نوسازی و بهسازی ۱۸ میلیون تومان و تسهیلات مربوط به مقاوم‌سازی ۲۰ میلیون تومان برآورد شده است که بنا بر تدابیر مدنظر، این امکانات موجب مقاوم‌سازی بنا توسط مردم می‌شود.

پازوکی ادامه داد: بناهای دارای مجوز از دهیاری، زیر نظر مهندسین اداره بنیاد مسکن بوده است و از مقاومت خوبی برخوردار می‌باشد.

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن