وجود ۴ هزار ورزشکار سازمان‌ یافته رشته‌های ورزش همگانی در شهرستان دماوند/ افتخار آفرینی شهرستان دماوند در لیگ‌های استان و کشور نیازمند حمایت شهرداری‌ها است/ ضعیف بودن شهرستان دماوند در زمینه ارائه ورزش‌های همگانی رایگان

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند با تاکید براینکه افتخار آفرینی این شهرستان در لیگ‌های استان و کشور نیازمند حمایت شهرداری‌ها است، گفت: شهرستان دماوند در زمینه ارائه ورزش‌های همگانی رایگان مقداری ضعیف می‌باشد.

به گزارش پایگاه خبری تاررود، امید قمی در نشست شورای ورزش و جوانان شهرستان دماوند به اهمیت موضوع ورزش به‌ویژه ورزش همگانی پرداخت و اظهار کرد: خوشبختانه این شهرستان اقدامات خوبی در خصوص برگزاری جشنواره‌های ورزش در سال گذشته انجام داد و امسال نیز ۱۰ جشنواره ورزشی تاکنون در سطح شهرستان دماوند برگزار شده است.

وی افزود: متأسفانه شهرستان دماوند در خصوص ارائه ورزش‌های همگانی رایگان مقداری ضعیف است و لازم است که در همه شهرها تعدادی از پارک‌ها به‌صورت پایلوت با حضور مربی به ورزش صبحگاهی بپردازند.

دبیر شورای ورزش شهرستان دماوند ادامه داد: با توجه به پتانسیل خوب این شهرستان، می‌توان از ظرفیت برخی معابر برای ورزش‌هایی مانند اسکیت و دوچرخه‌سواری استفاده کرد که این امر باید موردتوجه شهرداری‌ها و ادارات راه و شهرسازی قرار گیرد.

قمی خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر تعداد چهار هزار ورزشکار سازمان‌ یافته در رشته‌های ورزش همگانی داریم اما در رشته‌های قهرمانی، المپیکی و آسیایی به‌جز رشته اسکی آن‌چنان که باید درخششی نداریم که برگزاری تجلیل از ورزشکاران و ایجاد انگیزه مالی می‌تواند در این خصوص مؤثر باشد.

وی از میزبانی شهرستان دماوند در شرق استان تهران در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا خبر داد و گفت: با توجه به این موضوع و همچنین حضور این شهرستان به‌عنوان عضو اصلی در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۰ با حضور ۱۵ رشته برای آقایان و ۱۰ رشته برای بانوان، شایسته است تا مسئولان بیش‌ازپیش همکاری‌های لازم را با ما در این خصوص داشته باشند.

رئیس اداره ورزش شهرستان دماوند تأکید کرد: همچنین ما میزبانی رشته پاراگلایدر و کاراته برای مسابقات قهرمانی کشور و اعزام به جاکارتا را بر عهده داریم و این امر نیز بر اهمیت موضوع می‌افزاید.

قمی با اشاره به عدم حضور شهرستان دماوند در لیگ استان و کشوری توضیح داد: شهرداری‌ها می‌توانند با هزینه ناچیزی در این امر اعلام آمادگی کنند تا به‌این‌ترتیب شهرستان دماوند نیز بتواند در مسابقات لیگ استانی و کشوری حضور یافته و افتخار آفرین باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن