وقف و اهدای یک قطعه زمین در کربلای معلی جهت ساخت حسینیه برای مردم شهرستان دماوند/ پیش‌بینی جمع‌آوری ۲۵۰ میلیون تومان کمک برای خدمات‌رسانی به زائران در کربلا

وقف و اهدای یک قطعه زمین در کربلای معلی جهت ساخت حسینیه و پیش‌بینی جمع‌آوری ۲۵۰ میلیون تومان کمک برای خدمات‌رسانی به زائران در کربلا از جمله موضوعات مطرح شده در دومین نشست ستاد اربعین حسینی شهرستان دماوند بود.
به گزارش تاررود، شاهرخ جهانشاهی معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری شهرستان دماوند در دومین نشست ستاد اربعین حسینی با حضور جمعی از مسئولان این شهرستان اظهار کرد: تقارن هفته دفاع مقدس با ایام سوگواری سالار شهیدان فرصت مغتنمی است برای اشاعه فرهنگ ایثار، شهادت و فرهنگ عاشورایی که امیدواریم بتوانیم آن را به خوبی به نسل‌های جدید منتقل کنیم.
وی افزود: بر اساس ابلاغ استانی، ستاد اربعین حسینی در شهرستان دماوند تشکیل گردید و کمیته‌هایی تحت عنوان اعزام با مسئولیت سپاه، کمیته فرهنگی و اطلاع رسانی با مسئولیت امام جمعه و جذب مشارکت‌های مردمی با مسئولیت عتبات عالیات تشکیل شد.
معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری شهرستان دماوند ادامه داد: تمام تلاش ما بر ارائه خدمات و پشتیبانی از زائران به نحو احسن است تا با حمایت دستگاه‌ها بتوانیم جزو شهرستان‌های دارای رتبه برتر باشیم.
در ادامه این نشست، کاظم فتاح دماوندی امام جمعه شهرستان دماوند ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت ایام سوگواری محرم اظهار داشت: ما نباید از قافله نورانی امام حسین(ع) عقب بمانیم و باید مردم را برای زیارت اربعین تشویق کنیم.
وی از بهره‌برداری ۲۵ هزار متر مربع از صحن مطهر حضرت فاطمه(س) و اتصال آن به صحن امیرالمومنین(ع) خبر داد و گفت: این پروژه به مساحت ۲۲۰ هزار مترمربع انجام می‌شود که تاکنون ۲۵ هزار متر از آن آماده شده و نکته قابل توجه این است که پس از سقوط صدام این فرصت طلایی برای ایرانیان ایجاد گردید تا مجددا به بازسازی عتبات عالیات بپردازند.
امام جمعه شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: ایرانیان پیش از این در دوره صفویه و قاجار اقدام به ساخت کربلا، کاظمین، نجف و سامرا کردند و اینک تا فرصت هست باید نهایت تلاش را برای زیارت و بازسازی عتبات عالیات انجام دهیم چرا که در طول تاریخ بارها شاهد بسته شدن مسیر کربلا بوده‌ایم.
فتاح دماوندی تصریح کرد: سهم شهرستان دماوند در این زمینه مشخص شده و با برگزاری نشست خیران افراد می‌توانند در این خصوص مشارکت نموده و کمک های خود را به مسئول جمع آوری کمک های مردمی برای بازسازی عتبات عالیات تحویل دهند.
*وقف و اهدای یک قطعه زمین در کربلا جهت ساخت حسینیه برای مردم شهرستان دماوند
وی در خصوص ساخت حسینیه برای دماوندی‌ها در کربلا بیان کرد: بحمدالله شرایطی فراهم شد که قطعه زمینی در این راستا به ارزش حدود سه میلیارد تومان از سوی خیری در کربلا وقف و اهدا شد و خوشبختانه خارج از طرح توسعه ۳۰ ساله حرم امام حسین(ع) قرار دارد و در آینده نیز مورد تخریب قرار نمی‌گیرد، به این ترتیب میزان کمک‌های جمع‌آوری شده صرف خواهد شد.
امام جمعه شهرستان دماوند با بیان این مطلب که ما انتظار داریم که سهم موکب دماوند از میزان کمک‌های جمع‌آوری شده در اولویت قرار گیرد، اضافه کرد: امسال ممکن است که تعداد زائران این شهرستان نسبت به سال گذشته افزایش یابد بنابراین ما باید در حد توان خود از آنها پذیرایی کینم و امیدواریم که این راهپیمایی‌ها و تجمع شیعیان مقدمه‌ای برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) باشد.
*۹۰ درصد از خدمات اربعین توسط مردم شهرستان دماوند تأمین می‌شود/ پیش‌بینی جمع‌آوری ۲۵۰ میلیون تومان کمک برای خدمات‌رسانی به زائران در کربلا
همچنین محمود پوردیوان بیگی مقدم مسئول اجرایی ستاد اربعین شهرستان دماوند در این نشست اظهار داشت: حدود ۹۰ درصد از خدمات اربعین توسط مردم تأمین می‌شود و این ستاد به عنوان زمینه‌ساز در این خصوص می‌باشد.
وی اضافه کرد: سازمان عتبات عالیات که به موضوع بازسازی می‌پردازد با جذب خیرات مردم فعالیت می‌کند اما ستاد اربعین نیاز به کمک جدی دارد و دولت در این موضوع سهیم شده است.
مسئول اجرایی ستاد اربعین شهرستان دماوند در خصوص موضوع اعزام از شهرستان دماوند بیان کرد: در این بخش شهرستان نمی‌تواند پیگیری‌های لازم را انجام دهد اما لازم است که با همکاری دستگاه‌ها در خصوص ایاب و ذهاب خدمه موکب اقداماتی صورت گیرد.
مقدم ادامه داد: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته شهرستان دماوند نسبت به سایر شهرستان‌های استان تهران رتبه‌ای در زمینه کمک به عتبات عالیات نداشت که به طور کلی حدود ۱۶۰ میلیون تومان کمک از سوی مردم و دستگاه‌های دولتی جمع‌آوری شد و امسال پیش‌بینی می‌کنیم با افزایش ۲۵۰ میلیونی وجه نقد مواجه باشیم.
وی از دستگاه‌ها خواست تا در خصوص توزیع قبوض و اخذ وجوه و کمک‌های مردمی همکاری کنند و در خطبه‌های نماز جمعه نیز تبلیغات لازم برای تشویق مردم به خیرات و مبرات مورد تأکید قرار گیرد.
مسئول اجرایی ستاد اربعین شهرستان دماوند از همکاری شهرداری‌ها به ستاد اربعین در سال گذشته خبر داد و یادآور شد: شهرداری دماوند از لحاظ سخت افزار، انبار و میزان وجوه نقد بیشترین کمک را در شهرستان دماوند انجام داد و پس از آن آبسرد و کیلان به این مهم پرداختند و انتظار ما همکاری بیشتر شهرداری‌های رودهن و آبعلی در این زمینه می‌باشد.
مقدم تأکید کرد: امیدواریم از مجموع میزان کمکی که برای سال جاری پیش بینی شده است، شهرداری‌ها ۵۰ میلیون را تأمین کنند و آن را در دستور کار قرار دهند تا هرچه سریع‌تر وصول گردد.
وی با اشاره به کمک‌های اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند در سال گذشته تصریح کرد: ما به دو صورت نقدی و غیر نقدی به حمایت نیاز داریم و سال گذشته این نهاد بیش از ۱۲ میلیون تومان کمک نقدی به ستاد اربعین حسینی انجام داد.
مسئول اجرایی ستاد اربعین شهرستان دماوند اضافه کرد: پیش‌بینی ما در بخش غیر نقدی توسط اداره صنعت، معدن و تجارت، ۱۰۰ کیسه آرد، ۱۰ هزار بطری دوغ، ۱۰ حلب پنیر، یک تن برنج، ۳۰۰ کیلو روغن، ۵۰ کارتن ماکارونی، عدس، لوبیا و لپه هرکدام به میزان ۱۰۰ کیلو است.
مقدم تأکید کرد: از دیگر انتظارات ما تأمین ۳۰ تن محصول سیب درختی و چهار تن سیب‌زمینی در اربعین سال جاری است.
وی گفت: همچنین سال گذشته حدود ۵۰ میلیون جذب کمک‌های مردمی در سپاه، مساجد و سازمان تبلیغات اسلامی داشتیم و امیدواریم از طریق بسیج، قبوض کمک‌ها توزیع و وجوه نقدی جمع‌آوری شود.
همچنین تأمین ۶۰ هزار لیتر بطری آب معدنی توسط فرمانداری شهرستان دماوند و رفع موانع و ایجاد تسهیل برای صدور ویزا برای افراد خدمه موکب از دیگر موارد مطرح شده توسط مسئول اجرایی ستاد اربعین شهرستان دماوند در این نشست بود.
گفتنی است پیش‌بینی ۱۵ میلیون تومان از سوی شهرداری دماوند، ۱۳ میلیون از شهرداری رودهن، ۱۲ میلیون از شهرداری آبسرد، ۶ میلیون از شهرداری کیلان و چهار میلیون از سوی شهرداری آبعلی از موارد مطرح شده در نشست ستاد اربعین حسینی بوده است.
لازم به ذکر است تأمین ۵۰ جلد قرآن و مفاتیح الجنان و مبلغ ۶ میلیون تومان از سوی اداره اوقاف شهرستان دماوند از دیگر موارد مطرح شده در این نشست می‌باشد.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن