پشت‌میزنشینی به عنوان آفت جامعه در بحث اشتغال است/ ایجاد شرکت‌های تعاونی در اشتغال افراد جویای کار در شهرستان دماوند تأثیرگذار است

معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه پشت‌میزنشینی به عنوان آفت جامعه در بحث اشتغال است، گفت: ایجاد شرکت‌های تعاونی در اشتغال افراد جویای کار در شهرستان دماوند تأثیرگذار می‌باشد.

به گزارش تاررود، شاهرخ جهانشاهی در نشست کارگروه اشتغال و افزایش مشاغل خانگی بانوان شهرستان دماوند اظهار کرد: با توجه به قرارگیری در آستانه سی‌ونهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، باید برنامه‌ریزی‌هایی درحوزه بانوان انجام شده و طرح‌های مهم و دارای اولویت جمع بندی شود.

وی با اشاره به وقایع و تحرکات اخیر در کشور بیان کرد: این روزها شاهد وقایعی در طح کشور هستیم که متاسفانه برخی افراد شرایط را سیاسی جلوه می‌دهند، مباحث مطرح‌شده اکثرا بنیان اقتصادی به ویژه در بحث اشتغال و بیکاری دارند و مطالباتی به‌حق است که باید این انتقاد به شکل قانونی صورت گیرد.

معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند افزود: این تجمعات و تخریب اموال عمومی به سرمایه ملی مربوط است و حتی نارضایتی مردم را در پی داشته است که بخش عمده این تحرکات توسط خارج‌نشینان به ویژه رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی صورت می‌گیرد.

جهانشاهی ادامه داد: یکی از مسائل مهم و موکد که از دغدغه‌های اصلی دولت به حساب می‌آید، اشتغال و رفع بیکاری در جامعه است که با وجود اقدامات صورت‌گرفته، هنوز با آنچه مد نظر است فاصله داریم.

وی تصریح کرد: با توجه به اعلام وزیر کار، تعان و رفاه اجتماعی، سه‌میلیون و ۱۰۰ نفر بیکار در کشور وجود دارد که با وجود ایجاد ۷۰۰ هزار شغل در سال گذشته، همچنان با کمبود مواجه هستیم.

معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مختلفی در زمینه اشتغال دخالت دارند و این موضوع صرفا وظیفه اداره کار نیست؛ اما با توجه به گفته رئیس‌جمهور بحث‌های سنتی در جامعه فعلی پاسخگو نیست.

جهانشاهی تاکید کرد: بسیاری از شرکت‌ها و واحدهای تولیدی با اشباع کارگران مواجه هستند و باید فکر جدیدی در این خصوص به ویژه در زمینه فناوری اطلاعات صورت گیرد.

وی با اشاره به لوزم درنظرگرفتن ظرفیت شهرستان دماوند گفت: با درنظرگرفتن ظرفیت موجود در این شهرستان و ارزیابی وضعیت باید به سمت مشاغل جوابگو برویم، اما نکته حائز اهمیت مغفول ماندن بسیاری از ظرفیت‌ها در شهرستان دماوند است.

معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم که بیشتر معطوف حوزه بانوان است، صنایع دستی می‌باشد که دولت بر اساس ابلاغیه از طریق صندوق توسعه ملی می‌تواند تسهیلات اشتغال‌زایی در اختیار افراد قرار دهد.

جهانشاهی با تاکید بر لزوم استفاده از فرصت‌ها توسط نهادهای اجرایی در شهرستان دماوند عنوان کرد: شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه قابلیت پرورش مار برای تهیه زهر را دارند که سودآوری فراوانی در پی خواهد داشت؛ همچنین پرورش گل محمدی در شهرستان دماوند بسیار مطلوب است.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات ما در زمینه اقتصادی عدم توجه به بحث کارآفرینی است که موجب بروز مشکلات اقتصادی و بیکاری به عنوان مادر آسیب‌های اجتماعی می‌شود؛ همچنین استفاده از موادمخدر نیز از جمله آسیب‌های جدی در کشور است که متاسفانه قدری به سمت زنانه‌شدن حرکت کرده است.

معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند اضافه کرد: خوشبختانه این آسیب در سطح شهرستان دماوند ممکن است کمتر باشد اما در شهرهای بزرگ وجود دارد و تبلیغات ماهواره‌ای، فضاهای فرهنگی و شبکه‌های مجازی به تبلیغ آنها می‌پردازند.

جهانشاهی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های موجود در شهرستان دماوند گفت: مسئولان این شهرستان باید بتوانند از ظرفیت‌های بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران در جهت جذب سرمایه استفاده کند و کارآمدی یک حاکمیت این است که بتواند به جذب این افراد بپردازد.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان دماوند یکی از شهرهای چهارده‌گانه گردشگری در کشور است که متاسفانه این ظرفیت به وفور از دست می‌رود بنابراین باید دستگاه‌های متولی اشتغال، به آموزش‌های لازم در این زمینه بپردازند.

معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند از پشت‌میزنشینی به عنوان آفت جامعه در بحث اشتغال نام برد بیان کرد: اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی می‌تواند به ایجاد شرکت‌های تعاونی بپردازد که این امر مزیت‌هایی در پی دارد و افراد می‌توانند از توانمندی‌های خود و امکانات دولت استفاده کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن