پیشرفت ۴۵ درصدی در پروژه جاده کمربندی سرهار دماوند/ عدم تأمین اعتبار عامل بدهکاری به پیمانکار پروژه جاده کمربندی سرهار است/ تامین اعتبار بخشی از پروژه جاده کمربندی سرهار در قالب واگذاری زمین به پیمانکار

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند از پیشرفت ۴۵ درصدی پروژه در دست احداث جاده کمربندی سرهار در این شهرستان خبر داد و گفت: عدم تأمین اعتبار عامل بدهکاری به پیمانکار پروژه جاده کمربندی سرهار است و بخشی از اعتبار این پروژه در قالب واگذاری زمین می‎‌باشد.

محمد رنجبر در گفتگو با تاررود اظهار کرد: پروژه جاده کمربندی سرهار در ۶ و نیم کیلومتر با اعتباری بالغ‌بر ۲۸۰ میلیارد ریال در حال اجرا می‌باشد که بهره‌برداری از آن در کاهش بار ترافیکی به خصوص در محور رودهن-فیروزکوه تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه این پروژه در دو فاز طراحی شده که فاز دوم آن شامل دو پل ورودی و خروجی از جاده فیروزکوه به کمربندی مذکور می‌باشد، افزود: اعتبار پیش‌بینی‌شده برای این دو پل ورودی و خروجی کمربندی در فاز دوم حدود ۲۴۰ میلیارد ریال است که در حال حاضر با مشکل مالی در این بخش مواجه هستیم و هنوز زمان مشخصی در خصوص بهره‌برداری از این پروژه در دست نیست.

رنجبر ادامه داد: این پروژه در قالب تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری دماوند، اداره کل راه، مسکن و شهرسازی و استانداری تهران در حال اجراست و هزینه‌های آن، با مشارکت این سه نهاد در حال تأمین می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر به دلیل عدم تأمین اعتبار به پیمانکار پروژه جاده کمربندی سرهار بدهکار هستیم؛ اما با وجود مشکلات همچنان پروژه در حال اجراست.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند تأکید کرد: این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی مواجه است که این پیشرفت شامل ۵۴ درصد زیرسازی مسیر و ۹ درصد روسازی، ۷۶ درصد ابنیه می‌باشد.

رنجبر با اشاره به اینکه از ۲۸۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده برای پروژه جاده کمربندی سرهار، فقط ۲۰ میلیارد ریال آن تأمین و به پیمانکار پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: طبق تفاهم‌نامه‌ای صورت گرفته بین یه نهاد بخش دیگری از اعتبار این پروژه به واسطه تهاطر در قالب واگذاری زمین از سوی شهرداری دماوند و اداره راه و شهرسازی استان تهران به پیمانکار بوده است.

وی تصریح کرد: پروژه جاده کمربندی سرهار در راستای تسهیل به دسترسی به شمال کشور است و اجرایی شدن آن، موجب کاهش ۴۰ درصدی ترافیک در محور رودهن-فیروزکوه می‌شود که زمان بهره‌برداری از آن، بستگی به تأمین اعتبارات دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن