پیشرفت ۸۰ درصدی در زمینه حل مشکلات در روستاهای سربندان، جابان و آیینه‌ورزان/ اختصاص ۸۵۰ میلیون تومان اعتبار به روستاهای سربندان، جابان و آیینه‌ورزان

بخشدار مرکزی شهرستان دماوند از پیشرفت ۸۰ درصدی در زمینه حل مشکلات در روستاهای سربندان، جابان و آیینه‌ورزان خبر داد و گفت: ۸۵۰ میلیون تومان اعتبار به روستاهای سربندان، جابان و آیینه‌ورزان در سال جاری اختصاص داده شد.
به گزارش پایگاه خبری تاررود، مهدی حیدری در حاشیه بازدید از روستاهای سربندان، جابان و آیینه ورزان بخش مرکزی شهرستان دماوند اظهار کرد: این روستاها جزء روستاهای پرجمعیت هستند و این موضوع ما را بر آن می‌دارد که نگاه ویژه‌ای در حوزه گردشگری داشته باشیم.
وی افزود: در خصوص اختصاص اعتبارات تا پایان تیرماه بالغ بر ۳۵۰ میلیون تومان از بخش مالیات بر ارزش افزوده به روستاهای سربندان، جابان و آیینه‌ورزان پرداخت شده است؛ همچنین در بخش عوارض آلایندگی در سال جاری، ۱۵۰ میلیون تومان به روستای سربندان، ۲۰۰ میلیون تومان به روستای جابان و ۱۵۰ میلیون تومان به روستای آیینه‌ورزان اختصاص پیدا کرده است.
بخشدار مرکزی شهرستان دماوند با اشاره به اینکه بر اساس بازدیدهای انجام‌شده در سال‌های گذشته ۸۰ درصد از مشکلات نسبت به قبل برطرف شده است، گفت: برخی مشکلات عنوان‌شده توسط اهالی این روستاها در زمره مشکلات روزمره قرار دارد که با توجه به شرایط اقلیمی این شهرستان تا حدودی طبیعی به نظر می‌رسد؛ اما با پیش‌بینی راهکارهایی در این خصوص، سعی می‌کنیم تا آن‌ها را به حداقل برسانیم.
حیدری با اشاره به تخصیص بودجه به روستاهای مذکور تصریح کرد: این روستاها از اعتبارات خوبی در ماه‌های اخیر برخوردار شدند و مبالغ خوبی در بحث آلایندگی به آنها اختصاص یافت؛ در کنار آن میانگین ارزش‌افزوده آنها بالغ‌بر ۱۰۰ میلیون تومان بوده است که امیدواریم بتوانند در حوزه فعالیت زیست‌محیطی و بخش عمران و آبادانی اقدامات خوبی انجام دهند.
وی تأکید کرد: همچنین درآمد این روستاها با توجه به پتانسیل موجود در آنها، بالا است و دهیاران توانمندی خوبی در زمینه ساخت‌وساز، صدور پروانه و افزایش درآمدهای محلی دارند.
بخشدار مرکزی شهرستان دماوند تصریح کرد: در طول چهار سال گذشته حدود پنج میلیارد تومان اعتبار در روستای آیینه‌ورزان به جهت زیرساخت‌ها و پروژه‌های عمرانی تخصیص یافت و در حال حاضر نیز یک میلیارد تومان بابت ساخت سر در و بلوار ورودی آن در نظر گرفته شده است.
حیدری تأکید کرد: امیدواریم با تلاش و همکاری هرچه بیشتر و تزریق بودجه به روستاها، شاهد شکوفایی هرچه بیشتر آن‌ها در سطح شهرستان دماوند باشیم.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن