پیش‌بینی جمع‌آوری ۳۵۰ میلیون تومان نذورات مردمی از شهرستان دماوند برای بازسازی عتبات عالیات

پیش‌بینی جمع‌آوری ۳۵۰ میلیون تومان نذورات مردمی برای بازسازی عتبات عالیات از جمله مضوعات مطرح شده در نشست ستاد عتبات عالیات شهرستان دماوند بود.
به گزارش تاررود، حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم فتاح دماوندی امام جمعه شهرستان دماوند در نشست ستاد عتبات عالیات این شهرستان با حضور جمعی از مسئولان در محل فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: چندی پیش در نشستی در محل استانداری تهران با حضور ائمه جمعه شهرستان‌های این استان، ساخت صحن مطهر حضرت فاطمه(س) در نجف اشرف بر عهده ستاد بازسازی عتبات عالیات قرار گرفت.
وی افزود: پس از سقوط صدام فرصتی برای بازسازی عتبات عالیات فراهم شده که متعلق به همه شیعیان است و تاکنون نیز ایرانیان بارها ارادت خود را به اهل بیت نشان داده‌اند.
امام جمعه شهرستان دماوند ادامه داد: در حال حاضر پروژه بزرگی در نجف اشرف در حال انجام است و حرم حضرت فاطمه(س) با ۲۲۰ هزار مترمربع زیربنا در سه طبقه در حال ساخت می‌باشد که هم‌اکنون حدود ۲۰ هزار مترمربع از آن به بهره‌برداری رسیده و ادامه ساخت آن هزینه‌هایی در بر دارد.
فتاح دماوندی تصریح کرد: در نشست مذکور سهم شهرستان دماوند ۲۰۰ میلیون تومان، رودهن ۱۰۰ میلیون تومان و آبسرد ۵۰ میلیون تومان تعیین شده است که با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه، امور مساجد و اداره تبلیغات اسلامی قبوضی در هئیت‌های مذهبی توزیع می‌شود که بخشی از این سهمیه توسط عموم مردم و بخشی دیگر توسط خیرانی که توانایی مساعدت بیشتر دارند تأمین گردد.
وی از احداث کارخانه آب در سامرا به منظور تأمین آب آشامیدنی زائران، ساخت حرم بین تل زینبیه و قتلگاه با تملک محوطه‌ای توسط حرم امام حسین(ع) و ساخت موکب برای زائران اربعین در مسیر نجف به کربلا به عنوان دیگر فعالیت‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات نام برد.
گفتنی است که در این نشست ۱۰۰ میلیون تومان از سهمیه در نظر گرفته برای دماوند به همراه دو قطعه زمین با هدف بازسازی عتبات عالیات توسط خیران تأمین شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن