کاهش ۲۲ درصدی تصادفات فوتی در ۶ ماهه اول سال جاری/ فعال بودن ۶۴ دستگاه دوربین ثابت جاده‌ای در محورهای مواصلاتی شرق استان تهران

فرمانده پلیس‌راه ویژه شرق استان تهران از کاهش ۲۲ درصدی کاهش تصادفات فوتی در ۶ ماهه اول سال خبر داد و گفت: تعداد ۶۴ دستگاه دوربین ثابت جاده‌ای با هدف ثبت تخلفات در محورهای مواصلاتی شرق استان تهران وجود دارد.
به گزارش تاررود، سیاوش محبی در حاشیه نشست رسیدگی به مشکلات و چالش‌های ترافیکی حوزه شرق استان تهران اظهار کرد: این نشست در راستای رفع نقاط حادثه‌خیز در حوزه شرق استان تهران برگزار شد و تاکنون اقداماتی در این خصوص صورت گرفته که به صورت مقطعی است.
وی افزود: در ۶ ماه اول سال ۹۵، تعداد تصادفات فوتی ۷۴ فقره بود در حالی که در سال ۹۶ تعداد ۵۳ فقره تصادف منجر به فوت داشتیم که این بیانگر کاهش ۲۲ درصدی در این زمینه است.
فرمانده پلیس‌راه ویژه شرق استان تهران از بالا بردن ضریب ایمنی در جاده‌ها، کمک‌رسانی به در راه‌‍ماندگان و خدمت‌رسانی مطلوب و به هنگام به مردم به عنوان مهم‌ترین وظایف پلیس‌راه نام برد و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی ‌و رانندگی را عامل ایمنی‌بخش سفر عنوان کرد.
محبی از خستگی و خواب‌آلودگی، عدم توجه به جلو و تخطی از سرعت مطمئنه به عنوان عوامل مؤثر انسانی در بروز تصادفات و پیچ‌های غیر استاندارد و فقدان حفاظ ایمنی در کنار معابر را به عنوان بخشی از نواقص راه و جاده‌ای نام برد.
وی در خصوص وضعیت حمل ونقل در شرق استان تهران بیان کرد: محدوده شرق استان تهران با حمل ونقل زمینی و فراوانی جاده‌های کوهستانی، علاوه بر روند رو به افزایش تردد حمل ونقل بین استانی، در مسیر تردد زائران مشهدالرضا و حمل ونقل مسافر و کالا به شهرهای شمالی کشور قرار گرفته است.
فرمانده پلیس‌راه ویژه شرق استان تهران اضافه کرد: همچنین آثار فرهنگی و جاذبه‌های گردشگری متعدد در استان تهران و استان‌های هم‌جوار موجب افزایش تردد به ویژه در ایام تعطیل در این محدوده می‌شود.
محبی بیشترین میزان تصادف در ۶ ماه اول سال جاری را مربوط به شهریورماه دانست و خاطرنشان کرد: وضعیت اورژانس از لحاظ تجهیزات، کادر فنی و عدم حضور به موقع در صحنه تصادف است.

وی در ادامه گفت: ۳۲ درصد از فوت شدگان در ۶ ماه نخست سال جاری بین رده سنی ۳۱ تا ۴۰ سال بودند و ۱۸ درصد فوت شدگان ناشی از تصادفات موتور سیکلت، کشاورزان و کارگران بوده است و عمده تصادفات در شرایط تاریکی هوا رخ داده که اکثرا فاقد تجهیزات لازم و نقص سیستم روشنایی بوده‌اند.
به گفته فرمانده پلیس‌راه ویژه شرق استان تهران، پیچ‌ها و تونل‌های دلیچایی و هرانده نقاط پر حادثه در حوزه پلیس‌راه فیروزکوه می‌باشد.
محبی از وجود ۶۴ دستگاه دوربین ثابت جاده‌ای با هدف ثبت تخلفات خبر داد و اظهار داشت: دوربین‌های محور دماوند و فیروزکوه فعال هستند و تعداد هشت دوربین در محور آزاد راه تهران پردیس در هفته جاری فعال شد که فاصله سرعت بین دو دوربین نیز قابل تشخیص است، همچنین در محور قدیم جاجرود به رودهن نیز در طول هفته آینده نصب دوربین انجام می‌شود.
وی اظهار داشت: یکی از مشکلات موجود در حوزه شرق استان تهران کمبود پایگاه‌های امداد و نجات است که با انجام مصوبات به تعداد آنها افزوده می‌شود، چرا که ممکن است تعدادی از مجروحان به علت دیر رسیدن هلال احمر و اورژانس جان خود را از دست ‌دهند.
فرمانده پلیس‌راه ویژه شرق استان تهران از اجرای دوربرگردان در پردیس و آشکارسازی مقطعی علائم و تابلوها در این محدوده خبر داد و در خصوص ریزش کوه در محور فرعی فیروزکوه به سمنان در سال گذشته از انجام برخی اقدامات در خصوص جلوگیری از ریزش کوه خبر داد.
محبی با توجه به تعطیلات پیش رو به رانندگان توصیه کرد که با رعایت مقررات، پرهیز از عجله و شتاب و حرکت با سرعت مطمئنه و جلوگیری از ارتکاب تخلفات حادثه‌ساز به ویژه سرعت و سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ مانع از بروز حوادث جاده‌ای شوند.

انتهای پیام/
ویرایش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن