کشاورزی و گردشگری در شهرستان دماوند به عنوان محور توسعه محسوب می‌شود/ پروژه‌های عمرانی در روستاهای بخش مرکزی دماوند با اقدامات خوبی مواجه بوده است

فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه کشاورزی و گردشگری به عنوان محور توسعه در این شهرستان محسوب می‌شود، گفت: پروژه‌های عمرانی در روستاهای بخش مرکزی دماوند با اقدامات خوبی مواجه بوده است.
به گزارش تاررود، ناصر محمودی‌فرد در نشست شورای اداری شهرستان دماوند اظهار کرد: با توجه به این که در شروع نیمه دوم سال قرار داریم باید ارزیابی در خصوص عملکرد دستگاه‌های اجرایی در حوزه‌های اقتصادی چه در شاخص‌های کمی و کیفی داشته باشیم.
وی افزود: همه دستگاه‌های اداری متناسب با شاخص‌های توسعه پیش بینی شده در برنامه ششم توسعه باید گزارشی از وضعیت خود ارائه کنند.
فرماندار شهرستان دماوند ادامه داد: با توجه به اینکه ما با مشکلات اقتصادی انصافا در بحث اجرای پروژه‌های عمرانی در روستاها اقدامات خوبی صورت گرفته است و در بخش تخصیص‌ها شرایط خوبی به ویژه در حوزه آب، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و برخی از دستگاه‌ها داشتیم.
محمودی‌فرد گفت: در حوزه شهرداری‌ها با توجه به اینکه زمان اجرای پروژه‌های عمرانی در بخش هزینه کرد مالی تمام شده است، شوراهای شهر و شهرداران می‌توانند در این خصوص گزارشی ارائه کنند تا ببینیم که براساس برنامه‌های پیش‌بینی شده در چه وضعیتی قرار داریم.
وی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات خوبی که ما در شهرستان دماوند باید مورد توجه قرار گیرد مسئله‌ ساخت و سازهای غیرمجاز به عنوان یکی از معضلات عمومی کشور است که شاید در این شهرستان به جهت موقعیت، اقلیم، شرایط آب و هوایی و نزدیکی به پایتخت مشاهده شود.
فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در این خصوص گفت: با توجه به اینکه شاید قانون اخیر مشکلاتی را به خصوص در حوزه اجرا فراهم ساخته اما این موضوع نباید باعث شود که دستگاه‌ها در انجام وظایف خود کوتاهی کنند و امیدواریم حساسیت‌های لازم در برخورد با این پدیده شوم در حوزه زیرساخت‌ها، آب، منابع طبیعی، فضای سبز و صیانت از منابع ملی کشور را داشته باشیم.
محمودی‌فرد بیان کرد: یکی از اقداماتی که اداره جهاد کشاورزی باید به آن توجه ویژه داشته باشد بخش کشاورزی است و باید در بخش طرح‌های ملی، استانی و شهرستانی عنایت ویژه‌ای به آن شود تا بتواند موجب برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز شود.

وی تصریح کرد: منطقه دماوند به عنوان شهرستانی که کشاورزی و حوزه گردشگری در آن به عنوان محور توسعه است باید توجه بیشتری در این خصوص داشته باشد و نقش اداره جهاد کشاورزی نباید تحت تاثیر بحث ساخت و ساز قرار گیرد بلکه می‌تواند به صورت هم‌عرض آنها را مورد توجه قرار دهد.
فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به برگزاری جشنواره سیب اظهار داشت: این جشنواره می‌تواند معرف شخصیت حقوقی این شهرستان باشد و ما باید تلاش کنیم که از کشاورزان حمایت کنیم تا برای آنها توجیه اقتصادی داشته و از زمین‌های خود صیانت کنند.
محمودی فرد از جابجایی‌های مدیریتی به عنوان آسیب‌های مهم نام برد و عنوان کرد: خوشبختانه این مشکل در شهرداری‌ها و شورای شهر حل شده و باید به صورت جدی با همکاری بخشداری و سایر نهادها با ساخت و سازهای غیرمجاز برخورد کنند.
وی با اشاره به گستاخی‌های اخیر آمریکا نسبت به ایران تصریح کرد: موفقیت‌های ما ناشی از همدلی و وحدت میان دستگاه‌ها است و دشمن سعی در ایحاد خلل و اختلاف بین نهادها و قوا دارد که بحمدالله با حضور به موقع و فرمایشات مقام معظم رهبری ما شاهد شکست توطئه آنها بودیم.
فرماندار شهرستان دماوند گفت: ما موظف به صیانت از آرمان‌های انقلاب اسلامی، خون شهدا هستیم و مدافع افرادی که به دفاع از کشور می‌پردازند به ویژه نهاد سپاه پاسداران می‌باشیم که به جرات می‌توان گفت که این نهاد تلاش‌های ارزنده‌ای در حفظ و بقای جمهوری اسلامی ایران انجام داده و نتیجه آن رفتار در صحنه بین‌الملل و کینه آمریکا است.
*اختصاص زمین جهت احداث پایگاه اورژانس در شهر دماوند/ مسئولان بیشتر از سایر افراد در روز قیامت باید پاسخگو باشند
همچنین در ادامه این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی امام جمعه شهرستان دماوند اظهار داشت: ما از خیران و مشارکت کنندگان به جهت کمک در راستای بازسازی عتبات عالیات در نجف اشرف و صحن حضرت فاطمه(س) تشکر می‌کنیم وقدردان زحمات این افراد هستیم.
وی از برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر به عنوان تقاضای شهروندان دماوند نام برد و تصریح کرد: هرچه سطح امنیت افزایش یابد رضایتمندی بیشتر افراد را در پی خواهد داشت و شایسته است که عوامل نیروی انتظامی علاوه بر هفته ناجا گزارشی در خصوص مبارزه با مواد مخدر و سرقت در طول سال داشته باشند.
امام جمعه شهرستان دماوند گفت: با توجه به شعار امسال تحت عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل لازم است که مدیران این شهرستان گزارشی از عملکرد خود در راستای تحقق این شعار تهیه کرده و به محضر رهبر معظم انقلاب ارسال کنیم تا به منزله لبیک به ندای ایشان باشد.
فتاح دماوندی به اهمیت موضوع مسئولیت و پاسخگویی مسئولان پرداخت و گفت: همه مردم در روز قیامت در محضر خداوند پاسخگو هستند اما مسئولان بیشتر از سایر افراد باید پاسخ دهند.
وی با اشاره به در نظرگرفتن زمینی با هدف ایجاد پایگاه اورژانس در دماوند تاکید کرد: شهرداری مسئولیت این امر را بر عهده دارد لازم است که شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند به روند تهیه نقشه‌ها و آماده کردن زمین سرعت بخشد.
امام جمعه شهرستان دماوند ادامه داد: با توجه به اینکه حقوق شهروندی یکی از مسائل مهم مطرح شده در نشست‌های شهرستان دماوند به شمار می‌رود، جمع آوری سگ‌های ولگرد از جمله موارد قابل توجه می‌باشد.
فتاح دماوندی اضافه کرد: با وجود زحمات انجام شده در این خصوص متاسفانه همچنان شاهد تعدادی از این سگ‌ها در معابر و سطح شهر هستیم که علاوه بر آلودگی خطرناک هستند و با توجه به فصل مدرسه‌ها شهروندان توقع تامین امنیت بیشتری در این خصوص دارند.

*لزوم رسیدگی به وضعیت مسکن مهر و شهرک‌های تازه تاسیس مهک پیش از آغاز فصل بارش
وی رسیدگی به وضعیت مسکن مهر و شهرک‌های تازه تاسیس مهک را از جمله امور مهم عنوان کرد و رسیدگی به موضوعات آنها پیش از آغاز فصل بارش را ضروری دانست.
امام جمعه شهرستان دماوند با اشاره به موضوع بازسازی بیمارستان حضرت فاطمه(س) در شهر دماوند گفت: با توجه به اینکه دماوند در کنار دو شاهراه مواصلاتی قرار دارد نیاز خدمات بهداشتی و درمانی بیشتری دارد و خونشبختانه این مرکز از سه هزار مترمربع به هشت هزارمتر مربع توسعه یافته است.
فتاح دماوندی خاطرنشان کرد: وزیر بهداشت و درمان نیز قول تبدیل این مرکز درمانی به بیمارستان تخصصی زنان و اطفال را دادند و قرار است که بخش‌هایی مانند دندانپزشکی و اورژانس نیز در آن ایجاد شود.
وی اضافه کرد: در این راستا خیران بالغ بر یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان هزینه متقبل شدند اما لازم است که مسئولان قول‌های وزارت بهداشت را پیگیری کنند زیرا مبلغ یک میلیارد تومان از طرف دولت مساعدت شده در حالی که این بیمارستان بیش از سه میلیارد تومان بدهی دارد که باید مورد توجه و پیگیری مسئولان قرار گیرد.
*محدودیت گسترش پاسگاه‌ها در راستای تامین امنیت شهروندان
همچنین شاهرخ جهانشاهی معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به محدودیت گسترش پاسگاه‌ها در راستای تامین امنیت اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل استانی ما موظف به استفاده از ظرفیت مردمی هستیم و همانطور که خیران در زمینه ساخت مدرسه کمک می‌کنند شایسته است که در بخش تامین امنیت نیز فعالیت داشته باشند.
وی از برگزاری نشستی با این موضوع در شهرستان دماوند خبر داد و عنوان کرد: امیدواریم تا با برگزاری این نشست اقدامی در راستای امنیت شهروندان و کمک‌های تجهیزاتی مادی و معنوی به نیروی انتظامی انجام شود.
معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند اشاره‌ای به طرح سپاس داشت و هدف از آن را گسترش فرهنگ شهادت برشمرد و بیان کرد: ما در آبان‌ماه شاهد اجرایی شدن این طرح خواهیم بود و مسئولان شهرستان با حضور خود و دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران توجه بیشتری به این موضوع خواهند داشت.
*افزایش ۷۰ درصدی در برگزاری جشنواره‌ها، همایش‌ها و مسابقات در شهرستان دماوند
امید قمی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند نیز در این نشست با اشاره به کم‌تحرکی افراد جامعه اظهار داشت: متاسفانه عدم تحرک یکی از مشکلات عمده در سطح کشور است به گونه ای که ۱۵ درصد از افراد در کشور به ورزش می‌پردازند در حالی که این میزان در شهرستان دماوند کمتر است.
وی افزود: خوشبختانه ما در سال جاری نسبت به گذشته شاهد افزایش ۷۰ درصدی در برگزاری جشنواره‌ها، همایش‌ها و مسابقات در شهرستان دماوند بودیم در حالی که در بخش ورزش‌های قهرمانی از میان ۱۹ شهرستان در رتبه ۱۷ قرار داشتیم اما خوشبختانه امسال میزبان مسابقات آینده‌سازان در شرق استان تهران بودیم.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند ادامه داد: ما در این مسابقات توانستیم مقام قهرمانی را در میان چهار شهرستان به دست بیاوریم و میزان مدال‌های طلا و برنز شهرستان دماوند بیش از دو برابر ردیف شهرستان پردیس بود به طوری که دماوند تعداد ۵۳ مدال طلا را از آن خود کرد در حالی که شهرستان پردیس توانست ۲۵ طلا کسب کند.
قمی هدف از برگزاری این مسابقات را در راستای بازی‌های ۲۰۱۸جاکارتا و ۲۰۲۰ توکیو دانست و بر استفاده از پتانسیل افراد در شهرستان دماوند تاکید کرد.

وی گفت: امسال بالغ بر چهار مسابقه قهرمانی کشور در شهرستان دماوند برگزار شد و شاهد برگزاری مسابقات ورزش‌های هوایی پاراگلایدر در روستای چنار شرق با شرکت بیش از ۲۶ استان از سطح کشور بودیم.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند از برگزاری مسابقات قهرمانی اتومبیل‌رانی در شهرک آویشن به عنوان یکی از برنامه‌های خوب در این شهرستان نام برد که بازتاب خوبی در پی داشت.
قمی خاطرنشان کرد: به طور کلی شهرستان دماوند در سال جاری بالغ‌بر ۲۰۰ برنامه فرهنگی و ورزشی اجرا کرد و در هفته تربیت بدنی نیز با همکاری ادارات ۳۰ برنامه ورزشی که شامل برگزاری مسابقات ورزشی، جشنواره‌ها، همایش‌ها و مراسم تجلیل از قهرمانان و پیشکسوتان را برگزار خواهد کرد.
*اتمام عملیات عمرانی سالن ورزشی در محله مرانک شهر آبسرد/ احداث زمین چمن مصنوعی در روستای آیینه‌ورزان دماوند با اعتباری بالغ‌بر ۳۰۰ میلیون تومان
وی با اشاره به مشکلات بودجه در بحث عمرانی از توافق با شهرداری آبسرد در راستای اتمام سالن ورزشی مرانک خبر داد و گفت: علاوه بر این موضوع توانستیم بیش از ۱۰۰ میلیون تومان بدهی‌های اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند که مربوط به ۱۰ سال اخیر و بدهی‌های پیست اسکی بود را در اداره اوقاف پرداخت کنیم.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند تصریح کرد: همچنین مقدمات اولیه ۳۰۰ میلیون تومانی مربوط به احداث زمین چمن مصنوعی در روستای آیینه‌ورزان نیز فراهم شد که امیدواریم بتوانیم خدمتی در این روستا انجام دهیم.

*۸۰ درصد از معابر سطح شهر دماوند جدول گذاری و آسفالت شده است/ جایگزین کردن محلول و مایع به جای نمک‌پاشی فصل زمستان در سطح شهر دماوند
در ادامه این نشست عباس صفری شهردار دماوند اظهار کرد: خوشبختانه ۸۰ درصد از معابر دماوند به ویژه منطقه مهک جدول‌گذاری و آسفالت شده است و به انتهای پروژه در این منطقه رسیده‌ایم.
وی از زه‌کشی آب‌های سطحی به عنوان یکی از موضوعات مهم نام برد و گفت: پیش از این حجم زیادی از آب ناشی از بارش برف و باران در بلوار بعثت جمع می‌شد که در حال حاضر این مشکل با استفاده از سیستمی جدید برطرف شد و هم‌اکنون این بلوار از لحاظ سرویس‌دهی و زه‌کشی آب‌های سطحی به عنوان یکی از بهترین معابر شهری محسوب می‌شود.
شهردار دماوند ادامه داد: این معضل نیز در بلوار خامنه‌ای وجود داشت و در حال حاضر نزدیک به ۵۰۰ متر از انتهای مسیر با سیستم دفع فاضلابی را آغاز کرده و با انجام تمهیدات لازم به آن پرداختیم که می‌توان گفت این پروژه جزو یکی از افتخارات شهرداری دماوند است و ظرف یک هفته آینده به اتمام می‌رسد.
صفری از جایگزین کردن محلول و مایع به جای نمک‌پاشی در شهر دماوند خبر داد و بیان کرد: این امر برای اولین بار است که در شهردماوند اتفاق می‌افتد و امیدواریم که با توجه به شرایط سرما در شهر پاسخگوی نیاز افراد باشد.
وی با تاکید بر عدم حفاری‌های غیر ضروری در فصل سرما در شهر دماوند عنوان کرد: ادارات خدمات‌رسان باید حفر و جایگزینی لوله‌های فرسوده را در فصل گرما انجام دهند تا مردم در اثر آن دچار زحمت نشوند.
شهردار دماوند با اشاره به ضرورت رعایت قوانین توسط نهادها تاکید کرد: برخی ادارات که به لحاظ شهرسازی و فنی در کنار شهرداری قرار می‌گیرند باید قوانین را رعایت کنند و اموری مانند استعلام لازم را برای صدور سند تک برگی، تفکیک و ضوابط طرح تفصیلی را مد نظر قرار دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن