۲۸۰ فرد مبتلا به اعتیاد در ۷ کمپ‌ ترک اعتیاد شهرستان دماوند نگهداری می‌شوند/ متأسفانه مواد مخدر صنعتی بیشترین مصرف را در جامعه امروزی دارد

رئیس مرکز بهداشت شهرستان دماوند از نگهداری ۲۸۰ نفر فرد مبتلا به اعتیاد در هفت کمپ‌ ترک اعتیاد این خبر داد و گفت: متأسفانه مواد مخدر صنعتی همچون شیشه بیشترین مصرف را در جامعه امروزی دارد.
به گزارش تاررود، حسن طهماسبی با اشاره به هفته مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: همه ساله از پنج تا ۱۲ تیرماه با عنوان هفته مبارزه با مواد مخدر نام‌گذاری شده است و اهمیت آن از این جهت است که اعتیاد به مواد مخدر، از مهم‌ترین مشکلات اجتماعی به شمار می‌رود.
وی افزود: با توجه به این‌که اعتیاد به مواد مخدر تهدیدی جدی برای افراد به شمار می‌آید، برای ریشه‌کن نمودن این معضل، باید همکاری مناسبی میان نهادها و مردم برقرار باشد.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان دماوند ادامه داد: ازجمله اقدامات لازم در جهت پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر، اطلاع‌رسانی به شهروندان است و همان‌گونه که مردم نسبت به بیماری‌های واگیردار حساسیت دارند، باید نسبت به این امر نیز حساس بوده و آگاهی لازم را داشته باشند.
طهماسبی خاطرنشان کرد: هدف اصلی ما در این هفته، اطلاع‌رسانی نسبت به آثار اعتیاد بر روی افراد می‌باشد و سعی ما بر ارائه آموزش های مناسب در جهت پیشگیری و درمان اعتیاد است.
وی از تأکید کرد: این آموزش‌ها برای تمامی گروه‌های سنی به‌ویژه جوانان که بیشتر در معرض خطر اعتیاد می‌باشند و موارد لازم به این افراد گوش‌زد می‌شود.
همچنین رئیس مرکزبهداشت شهرستان دماوند از فعالیت هفت مرکز اقامتی ترک اعتیاد در سطح شهرستان دماوند خبر داد و گفت: در حال حاضر، هفت کمپ ترک اعتیاد زیر نظر اداره بهزیستی و نظارت مستمر شبکه بهداشت و درمان این شهرستان مشغول فعالیت هستند که به طور میانگین، هر مرکز پذیرای ۴۰ نفر فرد مبتلا به اعتیاد است.
طهماسبی با بیان اینکه حدود ۲۸۰ نفر فرد مبتلا به اعتیاد در سطح شهرستان دماوند تحت درمان این بیماری قرار دارند، تصریح کرد: متاسفانه در جامعه امروزی شاهد تغییر مصرف مبتلایان به استفاده از مواد مخدر، از مواد سنتی به مواد صنعتی مانند شیشه و روان گردان می‌باشد که پیشگیری و کمک به درمان این افراد، نیازمند کمک همه‌جانبه افراد است.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن