گردهمایی فعالان فضای مجازی در شهرستان دماوند برگزار شد

گردهمایی فعالان فضای مجازی جهت آگاه‌سازی مدیران کانال‌ها، سایت‌ها، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های دیداری و دیجیتال با رویکرد نظارت بر محتوا در شهرستان دماوند برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری تاررود، سرهنگ سامان محمدی، رئیس پلیس فتای شرق استان تهران در این نشست ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه (س) اظهار کرد: همه افراد به‌صورت کم‌وبیش با مبانی فناوری و اطلاعات و ارتباطات آگاهی دارند، اما آنچه که مورد اهمیت قرار دارد تأمین امنیت روانی و تأثیر بخشی در این خصوص است.
وی افزود: در حال حاضر فضای مجازی در کنار فضای واقعی زندگی قرار دارد و با در اختیار داشتن میلیاردها کاربر سهم بزرگی در انتشار اخبار دارد، به همین منظور سهم ما در این رابطه تأمین امنیت فضای سایبر است.
رئیس پلیس فتای شرق استان تهران ادامه داد: سیاست پلیس در این خصوص اغنا و ایجاب شهروندان برای دسترسی به مطالبی است که به نفع مردم بوده و موجب کاهش آسیب‌های روحی و روانی برای آن‌ها باشد.
محمدی خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی گروه‌ها و کانال‌های موجود در فضاهای مجازی با انتشار اخبار کذب زمینه‌ساز ایجاد مشکلات مهم می‌شوند که ممکن است جنبه کشوری و بین‌المللی داشته باشد و معمولاً به‌تناسب موقعیت‌های مختلف اقدام به این امر می‌نمایند.
وی با بیان تأثیرگذاری و تأثیرپذیری حوزه امنیت IT تصریح کرد: در حادثه اخیر در خصوص پرونده ستایش قریشی، آن‌چنان به این موضوع دامن زده شد که حتی صفحه اول BBC نیز به آن پرداخته بود.
رئیس پلیس فتای شرق استان تهرانن تأکید کرد: مسلماً همه مطالبی که در گروه‌ها و کانال‌های فضای مجازی انتشار می‌یابد بازتاب‌های مختلفی به همراه خواهد داشت، بنابراین نشر مطالب خلاف واقع برخلاف قوانین و مقررات است و می‌تواند منجر به تشکیل پرونده‌های قضایی شود.
محمدی دارا بودن نماد اعتماد الکترونیک، اخذ شیوه‌نامه اداری، حفظ امنیت اطلاعات افراد، رمزنگاری قوی و در نظر گرفتن محلی برای درج اعلام تخلف در سایت‌ها و خبرگزاری‌ها را از موضوعات لازم و ضروری دانست.
وی با استناد بر فرمایشات مقام معظم رهبری در باب اهمیت فضای مجازی اظهار داشت: ایشان فرمودند که اهمیت فضای مجازی به‌اندازه حفظ انقلاب اسلامی است و از این جمله عمیق و راهبردی می‌توان به حساسیت موضوع پی برد.
رئیس پلیس فتای شرق استان تهران ادامه داد: پلیس فتا موافق با اصل شفافیت در اطلاع‌رسانی است و دسترسی آسان به اطلاعات از موارد مهم است اما اگر این مطالب در اختیار افراد سودجو قرار گیرد می‌تواند آسیب جدی به ساختارهای شهری و دستگاه‌های خدمات‌رسان وارد کند که درنهایت منجر به ایجاد ناامنی می‌گردد.
محمدی تأکید کرد: در این راستا آشنایی با هشدارهای پلیس از طریق سایت معتبر، زمینه اعتماد کاربران را فراهم می‌کند، به همین جهت توصیه می‌شود که در صورت مشاهده تخلف در این خصوص، حتماً مراتب را اطلاع دهند.
وی با اشاره به محرمانه بودن اطلاعات کاربران تصریح کرد: مدیران سایت‌ها و کانال‌ها باید در جریان باشند که فروش VPN به کاربران تخلف است و منجر به تشکیل پرونده‌های قضایی می‌گردد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن