گردهمایی مدیران و معاونان پرورشی شهرستان دماوند برگزار شد+تصاویر

گردهمایی مدیران و معاونان پرورشی شهرستان دماوند، با حضور جمعی از مسئولان، مدیران و معاونان مدارس، در محل اردوگاه مصطفی خمینی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش نشریه تاررود، احمد مرادی راد با گرامیداشت فرا رسیدن ایام الله دهه فجر، اشاره‌ای به موضوع سلامت روان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی داشت و اظهار کرد: با نگاهی بر عملکرد رسانه‌های غربی، متوجه انسجام دشمن و منفعت اندیشی در راستای سو استفاده از برخی مشکلات حاکم می‌شویم.
وی افزود: برخی از افرادی که به این مسائل دامن می‌زنند، فضا و اهداف انقلاب را فراموش کرده‌اند و وظیفه ما، معرفی صحیح انقلاب اسلامی، امام راحل و راه شهداست؛ لذا با وجود ۱۵ هزار دانش آموز در شهرستان دماوند، ما باید به معرفی صحیح امام و انقلاب بپردازیم.
معاون پرورشی و تربیت‌بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند، اشاره‌ای به کسب رتبه اول شورای آموزش و پرورش شهرستان دماوند در سطح استان داشت و خاطر نشان کرد: این افتخاری بزرگ و موفقیتی است که در سایه همدلی مسئولان شهرستان صورت پذیرفته است.

همچنین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند، اشاره‌ای به معنای فجر تحت عنوان شکافنده داشت و گفت: امام خمینی (ع)، شکافنده ظلم و جهل و تاریکی زمان خود بود و با نخبه پروری، شاگردان بزرگی مانند شهید مطهری و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را پرورانده و تقدیم انقلاب نمود.

محمود صفری در خصوص جریانات انقلابی در شهرستان دماوند تاکید کرد: از سال‌ ۴۲، حرکت‌هایی با عنوان حمایت از امام در شهرستان دماوند شروع شد و رساله امام به صورت محرمانه در دست مردم توزیع می‌شد؛ اما از شهریور ۵۷، این اقدامات جدی شد و شهرها و روستاها با هم همگام شدند.

*شوراهای آموزش و پرورش، پل ارتباطی میان هدف و عمل

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند نیز با بیان اهمیت فعالیت شوراهای آموزش و پرورش گفت: در برخی موارد، بین هدف و عمل شکافی ایجاد می‌شود و در آن صورت، شوراها به عنوان پل ارتباطی عمل می‌نمایند؛ به این ترتیب می‌توان به اهمیت نقش شوراها در رسیدن به اهداف زندگی پی برد.
مهرداد پور فتحی ضمن تبریک رتبه نخست استانی شورای آموزش و پروش دماوند تصریح کرد: یکی از قوی‌ترین شوراها در سطح کشور، شورای آموزش و پرورش است؛ لذا ضروری است تا ما از این موقعیت به نحو احسن استفاده کنیم.

وی ادامه داد: متأسفانه ممکن است به دلیل وجود برخی مسائل مالی، در برخی از برنامه‌ها مشکلاتی پیش بیاید؛ اما با مدیریت و برنامه ریزی صحیح، می‌توان سرو سامانی به شرایط داده و در عین حال، موجبات ارتقای دانش آموزان را فراهم نمود.
همچنین در این گردهمایی، دکتر مهدی اسماعیل تبار، به عنوان استاد دانشگاه، مشاور و کارشناس اجتماعی، به تبیین ضرورت نظارت خانواده‌ها پیرامون حوزه سایبری و استفاده دانش آموزان از فضاهای مجازی پرداخت.
وی در این خصوص اظهار داشت: دلیل برخی از مشکلات دانش‌آموزان، وجود رفتار دوگانه در بین والدین است.
مشاور و کارشناس اجتماعی افزود: با نگاهی به تاریخ تمدن ایران می‌توان دریافت که در بحث آموزش فرزندان، باید نگاه سیاسی را کمرنگ‌تر نموده و تنها به مسائل مربوط به فرزندانمان بی اندیشیم.

اسماعیل تبار خاطر نشان کرد: متأسفانه به وضوح می‌توانیم نشانه‌های ترویج زندگی بدون خدا توسط غرب را شاهد باشیم؛ اما باید نگاهی هوشیارانه به این موضوع داشته باشیم.
وی تاکید کرد: در حال حاضر، هزینه استفاده از اینترنت در خانواده‌های ایرانی و کره‌ای تقریباً یکسان است؛ اما نکته قابل توجه، نوع مصرف و سود آوری اینترنت در بین کرده‌ای ها است که این موضوع در بین ایرانی‌ها کمتر به چشم می‌خورد.
استاد دانشگاه با تاکید بر ضرورت شناخت چالش‌های زندگی تصریح کرد: ما جنگ سخت، تحریم‌ها و ترورهای بی شماری را پشت سر گذاشته‌ایم؛ اما در دنیای امروز، جنگ به داخل خانه‌ها راه یافته است و این بر اهمیت حفظ ارزش‌های خانواده می‌افزاید.
اسماعیل تبار با ابراز تأسف از کاهش سن اعتیاد در کشور گفت: متأسفانه سن استفاده از مواد مخدر در کشور ما کاهش یافته است و موجب ساخت بیمارستان اعتیاد ویژه دانش آموزان در تهران گردیده است؛ هرچند که تولید مواد مخدر توسط کشور همسایه، در این امر بسیار مؤثر است.
وی با بیان موضوع اعتیاد و فضای سایبر به عنوان مهم‌ترین چالش‌های حال حاضر اظهار داشت: برای به ثمر رسین اهداف و تأثیر گذاری آموزش‌ها، باید با زبان مؤثر سخن گفت و مسائل را مورد تجزیه و بررسی قرار داد.

گفتنی است که در این مراسم، از فعالان شورای دانش‌آموزی در سه مدرسه برتر، تقدیر به عمل آمد و لوح تقدیری به عنوان یادبود به آن‌ها اهدا گردید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن