گریه بر عزای امام حسین(ع) به معنای زنده نگه داشتن نهضت ایشان است/ شعارهای با محتوا و بیدارکننده در هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری باید مورد توجه قرار گیرد

امام جمعه شهرستان دماوند با بیان اینکه گریه بر عزای امام حسین(ع) به معنای زنده نگه داشتن نهضت ایشان است، گفت: شعارهای با محتوا و بیدارکننده در هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری باید مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش تاررود، حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم فتاح دماوندی در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع) با استناد بر فرمایش امام راحل(ره) اظهار کرد: گریه بر عزای امام حسین(ع) به معنای زنده نگه داشتن نهضت او است.
وی افزود: ایستادگی امام حسین(ع) به معنای نفی یزیدیان، مقابله اسلام با کفر، عدل با ظلم و ایمان و بی‌ایمانی بود، چرا که امام حسین به یاران خود فرمودند که از کم بودن جمعیت نترسید زیرا وقتی عملی در راه خداوند انجام شود دیگر شکستی در کار نیست.
امام جمعه شهرستان دماوند با اشاره به عرصه معادلات جهانی بیان کرد: ما به عنوان جمهوری اسلامی باید در مقابل قدرت‌های ظالم و مستکبر ایستادگی کرده و به آنها«نه» بگوییم چون دشمنان قسم خورده ما هیچ‌گاه به استقلال و قدرت ما راضی نخواهند شد.
فتاح دماوندی تصریح کرد: ما همواره به تعامل و مذاکره با دنیا می‌پردازیم و صادرات و وارداتمان در عرصه اقتصادی با نگاه تکیه بر قدرت داخلی همراه است، همانگونه که رهبر معظم انقلاب تأکید بر ارتباط با دنیا دارند اما معتقدند که پای قدرتمند خود را با عصای بیگانه عوض نکنیم و به خود تکیه کنیم.
وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در خصوص مسئله هسته‌ای متذکر شدند که باید دقت لازم را داشته باشیم تا اینطور نباشد که طرف مقابل هرچه بخواهد انجام دهد اما کوچکترین حرکت ما نقض برجام محسوب شود.
امام جمعه شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: سران نظام سلطه در جریان برجام و مسائل هسته‌ای هر روز شرارتی از خود نشان می‌دهند و این برخورد زورگویانه و شیطنت آمریکا صحت فرمایش امام راحل(ره) در خصوص اینکه آمریکا شیطان بزرگ است را بیشتر تأیید می‌کند.
فتاح دماوندی اظهار داشت: ملت ایران باید در مقابل این موضع‌گیری‌ها متکی به خویش باشند و ما به برکت اسلام و امام حسین(ع) زیر بار حرف زور نمی‌رویم زیرا عقب‌نشینی در قاموس جمهوری اسلامی ایران معنا ندارد، البته رئیس جمهور ایران نیز این نکته را متذکر شدند که برجام قطعی شده و قابل برگشت نیست.
وی با اشاره به توطئه‌های نظام سلطه در دنیا عنوان کرد: اکنون که ریشه داعش و تکفیری‌ها در سوریه و عراق در حال خشکیدن است طرح جدید صهیونیست تحت عنوان همه‌پرسی استقلال کردستان عراق اجرا می‌شود و این در حالی است که با قانون اساسی عراق مغایرت دارد و سازمان ملل نیز با آن مخالفت کرده است.
امام جمعه شهرستان دماوند اضافه کرد: آمریکا اینک بازی دوگانه‌ای در پیش گرفته است، از طرفی با همه‌پرسی کردستان عراق مخالفت می‌کند و از سویی مشاوران آمریکایی این روند را هدایت می‌کنند، اما بارزانی فراموش کرده که در حمله داعش به اربیل، سردار سلیمانی او را نجات داد و اگر کمک‌های ایران نبود داعش عراق را فتح می‌کرد.
فتاح دماوندی یادآور شد: ملت ایران این تجربه‌ها را پشت سر گذاشته و در اوایل انقلاب آشوب‌های زیادی به دست چمران‌ها و بروجردی‌ها خاموش شد و به لطف خدا اقوام مختلف با همدلی تحت حکومت اسلام و زیر پرچم جمهوری اسلامی زندگی می‌کنند.
وی با بیان اینکه باید مراقب تفرقه‌افکنی دشمن باشیم تأکید کرد: ما باید خدا را برای این نعمت همدلی شاکر باشیم و البته اروپا هم باید از تجربه داعش درس بگیرد زیرا هرگونه ناامنی در خاورمیانه به صورت ویروسی مهلک به آنجا نیز منتقل می‌شود.
امام جمعه شهرستان دماوند تلاش برای برگزاری مراسم روز عاشورا به صورت با شکوه را از تکالیف مردم بر شمرد و عنوان کرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری شرکت در این هیئت‌ها و دسته‌های سینه‌زنی ارتباط عاطفی را بیشتر می‌کند اما باید در این میان مراقب باشیم که عزاداری‌ها آلوده به گناه نشود و زمینه آزار و اذیت مردم را فراهم نکند.
فتاح دماوندی تأکید کرد: آنچه که باید مورد توجه قرار گیرد، استفاده از شعارهای با محتوا و بیدارکننده در هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری است و به همراه داشتن تمثال مقام معظم رهبری، امام راحل، شهدای انقلاب و شهید حججی به عنوان نماد امروز کربلا از موارد مهم و قابل توجه است.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن