۱۶۱۲ فقره بازرسی از اصناف شهرستان دماوند در مردادماه سال جاری انجام شد/ ۷۰ درصد لوازم آرایشی در بازار قاچاق است

رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند از انجام یک هزار و ۶۱۲ فقره بازرسی از اصناف این شهرستان در مردادماه امسال خبر داد و گفت: ۷۰ درصد لوازم آرایشی موجود در بازار قاچاق است.

به گزارش تاررود، علیرضا خواجه‌ای با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به وضع جغرافیایی رودهن و عبور گردشگران و مسافران متعدد از این شهر که به عنوان پیشانی تهران و دروازه ورودی پایتخت و مرز استان تهران با استان‌های شمالی و شرقی کشور محسوب می‌شود، بازرسی‌ها به صورت ویژه و در دو نوبت صبح و عصر صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در مرداد ماه سال جاری، یک هزار و ۶۱۲ مورد بازرسی از اصناف شهرستان دماوند صورت گرفت که از این تعداد، ۵۷۱ مورد مربوط به بخش رودهن بود و ۹۲ فقره منجر به تشکیل پرونده شد.

رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند گفت: بیشترین کشفیات کالاهای غیرمجاز و قاچاق از عطاری‌ها، لوازم آرایشی و بهداشتی و پوشاک صورت می‌گیرد و با توجه به آمارهای به دست آمده در حدود ۷۰ درصد لوازم آرایشی و بهداشتی موجود در بازار تقلبی و قاچاق است که اگر اقدام به جمع‌آوری نکنیم، تبعات خاص خود را دارد و در صورت جمع‌آوری کالای مورد نیاز مردم در بازار نایاب می‌شود.

خواجه‌ای با بیان اینکه ۱۲۴ فقره بازرسی مربوط به پوشاک و لوازم آرایشی و بهداشتی در رودهن صورت گرفته است، تصریح کرد: بیشترین تخلفات از سوی نانوایی‌ها، میوه فروش‌ها و رستوران‌ها انجام می‌شود که به دلیل وزن خمیر، ساعت کار، کیفیت میوه و گرانی و چند قیمتی آن، هزینه‌های دلالی، نابه‌سامانی قیمت گوشت و مرغ موجب گرانی غذا در رستوران‌ها شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به گرانی بیش از اندازه برخی اجناس در رودهن، مردم خرید عمده خود را از شهرهای اطراف از جمله تهران انجام می‌دهند که باید با برنامه‌ریزی صحیح و گشت‌های مشترک با دیگر ادارات ذیربط نسبت به مهار تورم و جلوگیری از افزایش قیمت اقدام شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن