۴۵ معلول تحت حمایت موسسه مددکاری و حرفه‌آموزی معلولان پویش مهر دماوند هستند/ آموزش حرفه‌های هنری صنایع‌ دستی به معلولان ذهنی و جسمی در دماوند

مسئول موسسه مددکاری و حرفه آموزی معلولان پویش مهر دماوند از تحت حمایت بودن ۴۵ نفر معلول و آموزش حرفه‌های هنری صنایع‌ دستی به معلولان ذهنی و جسمی در این مرکز حرفه‌آموزی خبر داد.

به گزارش تاررود، شهربانو باباحاجی در حاشیه بازدید مسئولان از مرکز حرفه‌آموزی ویژه معولان شهرستان دماوند اظهار کرد: هدف از راه‌اندازی این موسسه توانمندسازی و شناسایی استعدادهای معلولان در زمینه آموزش رشته‌هایی همچون گلیم‌بافی، فرش‌بافی و معرق است.

وی بیان کرد: ازدواج این دو معلول به مناسبت روز جهانی معلولان برگزار شد و در این روز اولین مرکز حرفه‌آموزی معلولان در قالب طرح پویش‌مهر در زمینه آموزش رشته‌هایی همچون گلیم‌بافی، فرش‌بافی و معرق برای معلولان ذهنی، جسمی و حرکتی در مرکز انجمن معلولان در شهر دماوند راه‌اندازی گردید.

مسئول موسسه مددکاری و حرفه آموزی معلولان پویش مهر دماوند افزود: طرح پویش مهر با هدف حمایت از معلولان اجرا شد تا این افراد با حرفه فنی و کار آموزی آشنا شوند و از گوشه‌گیری و انزوا رهایی یابند و این زوج جوان نیز مشغول فراگیری معرق و گلیم‌بافی بوده‌اند.

باباحاجی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۵ معلول تحت حمایت این موسسه قرار دارند، گفت: روزانه ۲۵ نفر از معلولان از این کلاس‌ها بهره‌مند می‌شوند و ما سعی داریم که این مرکز را به عنوان کارگاهی برای آنها ثابت نگه داریم تا حرفه‌های آموزشی معلولان در قالب نمایشگاه به فروش برسد و کمک هزینه‌ای برای آنها باشد.

وی خاطرنشان کرد: هنرآموزان از شنبه تا سه‌شنبه معرق و گلیم را آموزش می‌بینند و یک‌بار در ماه نیز به قلم‌زنی می‌پردازند.

مسئول موسسه مددکاری و حرفه آموزی معلولان پویش مهر دماوند با اشاره به اینکه مدت‌زمان آموزش برای معلولان در موسسه مددکاری و حرفه آموزی معلولان پویش مهر دماوند نامحدود است خاطرنشان کرد: برای آموزش معلولان زمان خاصی در این زمینه پیش‌بینی نشده و با توجه به معلولیت‌های ترکیبی آموزش‌ها صورت می‌گیرد.

باباحاجی تصریح کرد: فعالیت انجمن معلولین شهرستان دماوند از سال ۸۸ بدون اخذ مجوز از نهاد مربوطه با حمایت اداره بهزیستی شهرستان دماوند آغاز شد و همچنان با حمایت خیران این شهرستان تا به امروز پابرجا مانده است و به لطف خدا حدود سه سال است که مجوز قانونی این انجمن صادر گردید.

وی تأکید کرد: همزمان با اخذ مجوز قانونی این انجمن با همت شهردار دماوند، شورای اسلامی شهر و خیران، این مکان تحویل موسسه گردید و اولین کلاس‌های آموزشی موسسه مددکاری و حرفه‌آموزی معلولان پویش مهر دماوند را همزمان در روز جهانی معلولان در این مکان راه‌اندازی کردیم که همچنان ادامه دارد.

مدیرعامل انجمن معلولان شهرستان دماوند اظهار داشت: امیدواریم با حمایت خیران و مسئولان این شهرستان کارگاه آموزشی و شغلی برای معلولان ایجاد شود و در آینده‌ای نزدیک شاهد رونمایی از آثار بسیار ارزشمند این افراد باشیم.

باباحاجی بیان کرد: خانواده‌ها جهت بهره‌مندی فرزندان معلولشان از این کلاس‌های آموزشی، می‌توانند با شماره تلفن ۷۶۳۳۸۲۲۵ تماس حاصل کرده و در جریان نحوه فرآیند ثبت‌نام در موسسه مددکاری و حرفه‌آموزی معلولان پویش مهر دماوند قرار گیرند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن