۷۰ درصد از متکدیان جمع‌آوری شده شهر دماوند اتباع خارجی بودند/ اختصاص یک هکتار زمین در منطقه گندک دماوند جهت احداث مکان جمع‌آوری و نگهداری سگ‌های ولگرد

شهردار دماوند با بیان اینکه ۷۰ درصد از متکدیان جمع‌آوری شده شهر دماوند اتباع خارجی بودند، گفت: یک هکتار زمین در منطقه گندک دماوند جهت احداث مکانی برای جمع‌آوری و نگهداری سگ‌های ولگرد اختصاص داده شده است.

به گزارش تاررود، عباس صفری در در نشست کمیسیون ارتقای امنیت اجتماعی و اخلاقی شهرستان دماوند با اشاره به برخی از موارد تهدیدکننده اجتماعی اظهار داشت: وجود متکدیان، حاشیه‌نشینی، سگ‌های ولگرد، بیکاری و اعتیاد از جمله موارد تهدیدکننده در شهر است.

وی افزود: متکدیان تحت‌پوشش کمیته امداد هستند اما با این وجود شهرداری همچنان با آن‌ها مواجه است و بالغ بر ۵۰۰ هزار تومان در بحث درمان، آتش‌سوزی اجاره و غیره کمک می‌کند؛ اما برخی موارد به عنوان عادت و رسم فرهنگی در جامعه تبدیل شده و افرادی با وجود داشتن کار تقاضای کمک می‌کنند.

شهردار دماوند تاکید کرد: در جمع‌آوری پیشین متکدیان شهر دماوند، ۷۰ درصد از آنها اتباع خارجی بودند و این سوال پیش می‌آید که چرا باید ۷۰ درصد متکدی خارجی وجود داشته باشد؟ همچنین ۳۰ درصد از آنها ایرانی بودند که تعدادی از آنها تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند و تعدادی از حوزه خیران و شهرداری استفاده می‌کنند و شاید بتوان گفت که شهرداری عملکرد قوی‌تری نسبت به کمیته امداد دارد.

صفری با اشاره به نشست اخیر با استاندار تهران گفت: استاندار تهران گفت که در تبریز شهری عاری از متکدی وجود دارد و موسسه خیریه‌ای تاسیس شده که همه خیران و نهادها از این طریق کمک‌رسانی می‌کنند.

وی ادامه داد: مزایای این طرح این است که اولا افراد مراجعه کننده پس از انجام تحقیق در زمینه مستحق بودن از کمک‌ها بهره‌مند می‌شود و ثانیا علاوه بر جلوگیری از سواستفاده‌ها، از آشفتگی سیما و منظر شهرها جلوگیری می‌شود.

شهردار دماوند با بیان اینکه میزان سرقت در ماه‌های محرم و رمضان کاهش می‌یابد تصریح کرد: این امر به دلیل نذورات و اطعام است و می توان گفت برخی معضلات این‌چنینی با رقم‌های بسیار اندک جمع‌آوری می‌شود.

*دماوند یکی از امن‌ترین شهرهای استان تهران است

صفری اضافه کرد: در شهر دماوند سرقت‌های کلان وجود ندارد و این شهر یکی از امن‌ترین شهرهای استان تهران است؛ بسیاری از سرقت‌ها توسط افراد غیربومی اتفاق می‌افتد و تعداد سارقان بومی در زندان کم است.

وی خاطرنشان کرد: این امر در خصوص حاشیه‌نشینی نیز صدق می‌کند و می‌توان گفت که حاشیه نشینی در افراد غیر بومی ۹۰ درصد است.

*بسیاری از واحدهای مسکن مهر دماوند خالی است/ شهر دماوند دارای ۲ منطقه حاشیه‌نشین است

شهردار دماوند با اشاره به موضوع حاشیه‌نشینی در شهر دماوند گفت: مسکن مهر دماوند در راستای جلوگیری از برخی معضلات ساخته شد اما هنوز بسیاری از واحدهای آن خالی است که این امر بیانگر این است که رشد جمعیت در دماوند به اندازه‌ای نیست که نیاز به فضای حاشیه‌نشین داشته باشیم.

صفری خاطرنشان کرد: در فیروزکوه نیز مسکن مهر خالی از سکنه است و هزینه ملی، منابع و نیروی انسانی در آنجا صرف شده اما مورد استفاده قرار نگرفته است.

وی از وجود دو فضای حاشیه‌نشین در شهر دماوند خبر داد و بیان کرد: در خصوص حاشیه‌نشینی دو فضای آلوده در دماوند داریم که باید در آنجا گشت مستقر باشد و نظارت و ساماندهی شود؛ چرا که هر شخص عادی به عنوان شهروند برای دریافت انشعاب و خدمات ساختمانی باید پروسه چندین ماهه را طی کند در حالی که در منطقه حاشیه‌نشین به سرعت این امر انجام می‌شود.

شهردار دماوند در خصوص جمع‌آوری سگ‌های ولگرد اظهار داشت: اتلاف سگ‌های ولگرد امکان پذیر نیست و انجمن‌های حفظ حقوق حیوانات در این خصوص تشکیل شد و چقدر بدفرهنگی است که حقوق انسان و حیوان را در کنار هم قرار دهیم، بنابراین وارد حوزه زنده‌گیری شدیم.

صفری تاکید کرد: در خصوص جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در سال‌های گذشته ماهانه ۳۰۰ قلاده در دماوند جمع‌آوری می‌شد در حالی که هم‌اکنون ۱۵۰ قلاده در هر هفته جمع‌آوری می‌شود که این موضوع باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: این گمان وجود دارد که به دلیل درنظرگرفتن فضای مورد تاسیس برای نگهداری سگ‌های ولگرد در دماوند، آنها را از جاهای دیگر منتقل می‌کنند و این امر باید مورد توجه و پیگیری قرار گیرد.

*اختصاص یک هکتار زمین در منطقه گندک دماوند جهت ساخت مکان جمع‌آوری و نگهداری سگ‌های ولگرد

شهردار دماوند از انتهای کار در خصوص جمع‌آوری و ساماندهی سگ‌های ولگرد خبر داد و عنوان کرد: با توجه به دریافت اعتبار از استان تهران، در منطقه گندک با محصور کردن یک هکتار زمین و خرید کانکس به شکل قانون مدار به این موضوع می‌پردازیم.

صفری از اموری چون برپایی نمایشگاه کتاب ،چاپ کتاب، همکاری با سپاه در اجرای امور فرهنگی به عنوان اقدامات فرهنگی این نهاد نام برد و اذعان داشت: نقش رسانه ملی در خصوص معضلات اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد، همچنین بیکاری قوی‌ترین معضلی است که بسیاری مشکلات دیگر را در پی دارد که باید با انجام ریشه‌یابی به آنها پرداخت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن