۷۰ درصد جامعه از خدمات بیمه تأمین اجتماعی بی‌بهره هستند/ بی‌اطلاعی افراد متعدد از خدمات بیمه اجتماعی روستاییان و کشاورزان

مسئول بیمه اجتماعی روستاییان و کشاورزان استان تهران با بیان اینکه ۷۰ درصد جامعه از خدمات بیمه تأمین اجتماعی بی‌بهره هستند، گفت: افراد بسیاری اطلاعات کافی از خدمات بیمه اجتماعی روستاییان و کشاورزان ندارند.
به گزارش پایگاه خبری تاررود، مهدی ابارشی در نشست کارگروه امور بانوان و خانواده شهرستان دماوند در سالن جلسات شهید رجایی فرمانداری این شهرستان با اعلام این مطلب که ۷۰ درصد جامعه از خدمات بیمه تأمین اجتماعی بی‌بهره هستند اظهار کرد: هدف اصلی بیمه اجتماعی روستاییان و کشاورزان، تأمین پوشش بیمه‌ای افراد به جهت معیشت، بازنشستگی و یا بهره‌مندی در زمان از کار افتادگی می‌باشد.
وی افزود: شاخص شغل مناسب و مطلوب در کشور ما، شغلی است که فرد دارای بیمه باشد تا بتواند از مستمری آن استفاده کند، به این جهت بیمه اجتماعی روستاییان در پی حفظ معیشت در کنار کرامت این افراد است.
مسئول بیمه اجتماعی روستاییان و کشاورزان استان تهران ادامه داد: تاکنون ۷۰ سال از عمر بیمه تأمین اجتماعی می‌گذرد اما عده زیادی هستند که از مزایای آن بهره‌ای نمی‌برند زیرا شرایط بهره‌مندی از آن درگرو داشتن شغل و بیمه پردازی است.
ابارشی خاطرنشان کرد: در مبانی دینی ما، خانه‌داری ازجمله مشاغل ارزشمندی است که از اهمیت خاصی برخوردار است، اما به دلیل عدم تعریف خانه‌داری در زمره مشاغل، از امکانات بیمه تأمین اجتماعی بی‌بهره است.
وی تأکید کرد: خوشبختانه گسترش رفاه و تأمین اجتماعی ازجمله فرصت‌هایی است که نظام جمهوری اسلامی ایجاد کرده است و مشکلات مربوط به بیمه در حوزه کشاورزان و روستاییان از طریق بیمه اجتماعی روستاییان و کشاورزان قابل‌ حل است.
مسئول بیمه اجتماعی روستاییان و کشاورزان استان تهران تصریح کرد: این افراد با داشتن سه شرط سکونت در روستا، مناطق عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، دارا بودن شرایط سنی ۱۸تا ۵۰ سال و همچنین پرداخت حق بیمه حداقل ۲۱۰ هزار تومان و حداکثر ۴۸۰ هزار تومان در سال می‌توانند از مزایای این بیمه بهره‌مند شوند.
ابارشی بیان کرد: متأسفانه بسیاری از افراد اطلاع کافی در این خصوص ندارند و به این دلیل از حق خود در این زمینه بی‌بهره هستند، در حالی‌ که می‌توانند با پرداخت حدود ۳۰ درصد از مبلغ از بیمه اجتماعی استفاده کنند.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن